شنبه 5 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هکرها هميار پليس می‌شوند، ايسنا

معاون مبارزه با جرايم پليس فتا:
پليس از توانمندی هکرهای کلاه سفيد و ‌صورتی بهره می‌گيرد

معاون مبارزه با جرايم پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات نيروی انتظامی افزود: پليس می‌تواند از توانمندی برخی از هکرها بهره گيرد.

سرهنگ تورج کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره فعاليت برخی هکرها در فضای مجازی گفت: هکرها به سه دسته کلاه‌سفيد، ‌صورتی و سياه تقسيم می‌شوند که بر اين اساس آن دسته از هکرهايی که با ورود غيرمجاز به سيستم افراد قصد تخريب، اخاذی و ... داشته باشند تحت عنوان هکر کلاه‌سياه مورد شناسايی قرار می‌گيرند که پليس با اين هکرها برخورد قهری خواهد داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه هکرهای کلاه‌صورتی تنها برای خودنمايی و از روی شيطنت به اين حرفه روی می‌آورند، گفت: هکرهای کلاه‌سفيد نيز به عنوان هکر کمک‌کننده با شناسايی نقاط ضعف سيستم ايمنی سايت‌ها و شرکت‌ها و ... قصد بازاريابی دارند.

معاون مبارزه با جرايم پليس فتا ناجا بابيان اينکه قصد هکرهای کلاه‌سفيد و صورتی صرفا کمک بوده و آنان خواستار به نمايش گذاشتن توانايی خود هستند و قصدی برای تخريب، اخاذی، سرقت و... ندارند، افزود: پليس قصد برخورد با اين افراد هوشمند را ندارد و آنان را مجرم هم نمی‌دانيم بلکه اين هکرهای توانمند به عنوان متخصصان يا قشر باسواد در زمينه رايانه و امنيت شبکه شناخته می‌شوند.

وی با بيان اينکه پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات می‌تواند از توانمندی اين هکرهای کمک‌کننده استفاده کند، گفت: پليس از توانمندی اين هکرها استقبال می‌کند و اگر اين هکرهای کمک‌کننده مطلبی فراتر از آموخته‌های ماموران و کارآگاهان پليس ارائه دهند پليس از تخصص و توانايی آنان بهره می‌برد.

معاون مبارزه با جرايم پليس فتا با بيان اينکه هکرهای ايرانی را قشر جوان تشکيل می‌دهند گفت: ۵۰% هکرهای ايران زير۲۵ سال سن دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016