چهارشنبه 28 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس قوه قضائيه: تروريست ها اعدام می شوند، مهر

رئيس قوه قضائيه اقدامات تروريستی عليه دانشمندان هسته‌ای کشور را مصداق بارز "افساد فی‌الارض" دانست و تاکيد کرد: قوه قضائيه در اسرع وقت عاملان و فريب ‌خوردگان اين اقدامات تروريستی را به اشد مجازات می‌رساند و تمام کسانی که به صورت گروهی و باندی در اين امور دخالت می‌کنند مفسد فی‌الارض هستند و قطعا اعدام خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل روابط‌عمومی و تشريفات قوه قضائيه اعلام کرد: آيت‌الله آملی لاريجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضايی با تسليت شهادت يکی ديگر از دست‌اندرکاران امور هسته‌ای کشور به حضرت بقيه‌الله (عج)، مقام معظم رهبری، ملت شريف ايران و خانواده شهيد احمدی‌روشن، خطاب به حاميان و اقدام‌کنندگان اعمال تروريستی در غرب گفت: غربی‌ها بايد بدانند که اگر راه ترور باز شد؛ حتما لازم نيست که ايران انتقام خون جوانان و دانشمندان هسته‌ای خود را بگيرد، بلکه در آن صورت ميليون‌ها مسلمان در سراسر جهان هستند که اجازه نخواهند داد کشورهای غربی به مسلمانان و جوانان و دانشمندان اسلامی فشار آورند و خودشان راه مقابله با اين ترورها را خواهند يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس قوه قضائيه افزود: اگر به مسلمانان فشار آورده شود و جوانان آنان ترور شوند آنگاه راهی باز خواهد شد که سرانجامش منجلابی برای غربی‌ها خواهد بود.

آيت‌الله آملی لاريجانی اقدامات تروريستی عليه دانشمندان هسته‌ای کشور را مصداق بارز "افساد فی‌الارض" دانست و تاکيد کرد: قوه قضائيه در اسرع وقت عاملان و فريب‌خوردگان اين اقدامات تروريستی را به اشد مجازات می‌رساند و تمام کسانی که به صورت گروهی و باندی در اين امور دخالت می‌کنند مفسد فی‌الارض هستند و قطعا اعدام خواهند شد و به کسانی که ممکن است فريب کشورهای مدعی حقوق بشر و مبارزه با تروريسم را بخورند هشدار می‌دهيم که بدانند اين اقدامات عقوبت اخروی و دنيوی غيرقابل جبرانی خواهد داشت.

رئيس قوه قضائيه از نيروهای امنيتی نيز خواست در اسرع وقت عوامل ترور اخير را شناسايی و در اختيار دستگاه قضايی قرار دهند.

آيت‌الله آملی لاريجانی با اشاره به اعلام آمادگی بيش از ۳۰۰ دانشجوی رشته‌های مختلف مهندسی برای تغيير رشته و ادامه تحصيل در مهندسی هسته‌ای، آن را نشانه بارزی از همت و اراده ملت ايران در ادامه راه خود و دستيابی به کمال دانست و تاکيد کرد: دانشمندان هسته‌ای فقط متعلق به خودشان نيستند بلکه برای يک ملت هستند و به اين جهت ما از استيفاء حقوق ملت کوتاه نخواهيم آمد و مطمئنيم که در پس تمام اين حوادث خداوند متعال که خيرالماکرين است، حق و حقيقت را ظاهر و پيروز خواهد کرد.

رئيس قوه قضائيه در ادامه " تحريم‌های اقتصادی عليه ايران " را موضوع جديد و عجيبی ندانست و گفت: تعجب اينجاست که چگونه کشورهای غربی پس از سی سال هنوز متوجه نشده‌اند که اينگونه اقدامات و تحريم‌ها خللی در اراده ملت ما ايجاد نخواهد کرد بلکه ملت و نظام اسلامی ما را مصمم‌تر خواهد کرد تا استوارتر از قبل در راه استقلال و عزت نظام اسلامی گام بردارند.

آيت‌الله آملی لاريجانی از دولت خواست با تدبير و تلاش بيشتر، وضعيت اقتصادی کشور را سر و سامان دهد و اخلال‌گران را به دستگاه قضايی معرفی کند.

رئيس دستگاه قضايی در ابتدای اين جلسه با اشاره به دهه پايانی ماه صفر و تسليت رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن (ع) و علی‌بن موسی‌الرضا (ع) گفت: رحلت پيامبر اکرم (ص) مصيبت بزرگ و جانگدازی برای همه جامعه بشری و بويژه مسلمانان بود.

آيت‌الله آملی لاريجانی افزود: پيامبر اکرم (ص) قله‌های کمال را درنورديده بود و مخاطب به خطاب الهی "انک لعلی خلق عظيم" شده بود که مقام بسيار عظيمی است که فوق آن مقامی تصور نمی‌شود و تمام مکارم اخلاقی و انسانی در اين " خلق عظيم " پنهان است.

رئيس قوه قضائيه همچنين ائمه شيعه را ملجا و پناهگاه مردم و شيعيان خواند و با اشاره به مقام بالای حضرت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و با ابراز اميدواری نسبت به اين‌که تمام مسلمانان و شيعيان بتوانند پيروان راستين ائمه اطهار باشند، گفت: تقدير بر اين بود که حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) در غربت به شهادت برسند و ثواب عظيمی که در زيارت مرقد مطهر آن امام بزرگوار وجود دارد که حتی برتر از حج است، نشان‌دهنده مقام رفيع ائمه اطهار است.

همچنين در جلسه امروز مسئولان قضايی نحوه اجرای احکام کيفری در دادسراها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در طی جلسه علل موجب تأخير اجرای احکام کيفری، برر سی شد و تصميم گرفته شد ظرف دو هفته آينده مجموعه اين علل و راههای پيشنهادی برای برطرف ساختن آن، توسط کميته‌ای بررسی و نتيجه به صورت بسته‌ای اجرايی به رياست قوه قضاييه گزارش و در صورت تأييد به مراجع قضايی سراسر کشور ابلاغ گردد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016