پنجشنبه 29 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شاهزاده ترکی الفيصل: ايران ما را مجبور می کند همه گزينه ها را به کار گيريم، العربيه

دبی – العربيه. نت - شاهزاده ترکی الفيصل با اشاره به تهديد ايران به بستن تنگه هرمز تاکيد کرد افزايش تنش در منطقه ممکن است با عواقب غيرقابل پيش بينی همراه باشد.

رئيس مرکز پژوهش ها و مطالعات اسلامی ملک فيصل که در کنفرانس " امنيت ملی و منطقه ای در کشورهای شورای همکاری " در رياض سخن می گفت با اشاره به تنش اخير در مورد تنگه هرمز گفت : " همه ما اظهارات متکبرانه در مورد بستن تنگه هرمز و تعرض به کشورهای همسايه را از زبان رهبران ايران شنيديم. اين اقدام باعث افزايش تنش در منطقه می شود و ممکن است با ماجراجويی های غيرقابل پيش بينی همراه شود."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايران در مانور دريايی اخير اعلام کرده بود در صورت تحريم نفت اين کشور تنگه هرمز را که بيش از ۴۰% از نفت جهانی از آن عبور می کند به روی کشتی ها خواهد بست.

اين اظهارات با عکس العمل های شديد همراه بود و آمريکا در آخرين واکنش پيامی برای آيت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی فرستاد و به وی تاکيد کرد بستن تنگه هرمز بی پاسخ نخواهد ماند.
شاهزاده ترکی الفيصل گفت : " ما در مساله اتمی بين ايران و جامعه جهانی بی طرف هستيم اما تهديد امنيت و منافعمان ما را مجبور می سازد همه گزينه ها را برای دفاع از وطن و امنيت منطقه ای خود به کار گيريم."

رئيس سابق سازمان امنيت سعودی افزود : " اگر ما قطعنامه های سازمان ملل را اجرا می کنيم نبايد از طرف ايران تهديد شويم. اين کشور نبايد به اين تنش دامن بزند."

او همچنين از ايران خواست از دخالت در امور داخلی کشورهای خليجی و دامن زدن به اختلاف ها خودداری کند.

شاهزاده ترکی الفيصل گفت : " رهبران ايران بايد از دخالت در امور کشورهای عضو شواری همکاری خودداری کنند و از ايجاد تفرقه و فتنه مذهبی و زيرپاگذاشتن حاکميت ملی اين کشورها دست بردارند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016