سه شنبه 27 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کميته فنی اتحاديه اروپا بررسی شيوه اجرای تحريم نفت ايران را آغاز کرد، العربيه

بروکسل – نورالدين الفريضی – العربيه.نت - کميته فنی اتحاديه اروپا روز سه شنبه ۱۷ – ۱ – ۲۰۱۲ شيوه اجرای تحريم واردات نفت از ايران را آغاز کرد تا در نشست روز دوشنبه آينده وزيران خارجه اين اتحاديه تصميم نهايی اعلام شود.

کارشناسان اتحاديه اروپا بر اساس توافق اوليه مقامات سياسی در مورد تحريم نفت ايران و پس از بررسی اعتراضات يونان ، ايتاليا و اسپانيا به زيان های اقتصادی ناشی از اين تحريم مساله اجرای طرح را بررسی می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کميته فنی اتحاديه اروپا در شرايطی شيوه تحريم واردات نفت از ايران را بررسی می کند که اطمينان کافی برای عرضه نفت جايگزين وجود دارد و در صورت توقف صادرات نفت ايران به آسانی می توان اين نياز را جبران کرد.

به نظر می آيد موافقت اوليه با تحريم نفت ايران کافی نيست زيرا يونان که از بحران مالی سختی رنج می برد نفت ايران را با تسهيلات فراوان و در چند مرحله پرداخت می کند و کارشناسان در حال حاضر مساله جبران اين نياز با امکانات مشابه را بررسی می کنند.

همچنين اسپانيا شرايط مالی مشابهی دارد و ايتاليا نيز به دنبال تامين منافع خويش به ويژه ادامه فعاليت شرکت نفتی " انی " است.

با اين حال به نظر می رسد کشورهای اتحاديه اروپا در پايان قطعنامه تحريم نفت ايران را به تصويب خواهند رساند.

اطلاعات وارده حاکی است در صورت تصويب طرح در نشست روز دوشنبه اجرای آن از نيمه سال جاری آغاز خواهد شد اما تحريم واردات مواد پتروشيمی از ايران از ماه مارس اجرا می شود.

از سوی ديگر يک منبع مطلع به " العربيه " گفت کاترين اشتون مسئول سياست خارجی در اتحاديه اروپا تاکنون هيچ پاسخ رسمی در مورد مذاکرات اتمی از سعيد جليلی دبير شورای عالی امنيت ملی دريافت نکرده است.

اين منبع که نخواست نامش فاش شود تاکيد کرد مشاورات غيرمستقيم از طريق احمد داوود اوغلو وزير خارجه ترکيه بين طرفين برقرار است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016