شنبه 1 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کانادا مهاجران ايرانی سرمايه گذار را تحريم کرد، صدای آمريکا

تلويزيون دولتی کانادا از تصميم دولتمردان اتاوا برای تحريم ايرانيانی خبر داده است که قصد دارند با سرمايه گذاری در اين کشور، رواديد اقامت در کانادا را به دست بياورند.

«سی بی سی»، تلويزيون دولتی کانادا روز جمعه ۳۰ دی گزارش داد که دولت فدرال به زودی برای پرونده ايرانيانی که قصد اخذ رواديد مهاجرت به کانادا از مسير سرمايه گذاری در اين کشور را داشته اند، تصميم جديدی اخذ خواهد کرد.

کانادا ماه نوامبر سال گذشته تحريم های اقتصادی بر ايران اعمال کرد و در تلاش به منظور اعمال فشار بر حکومت ايران، کليه تبادلات بازرگانی با برخی از نهادها و بانک های دولتی اين کشور را به حالت تعليق در آورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تحريم های گسترده اقتصادی و سياسی کانادا عليه ايران سبب شده است که سرنوشت پرونده درخواست مهاجرت ايرانيانی که قصد داشتند با انتقال سرمايه و احتمالاً راه اندازی يک کسب و کار به اين کشور کوچ کنند، در هاله ای از ابهام قرار گيرد و ظاهراً تا تصميم نهايی مقامات اداره مهاجرت و شهروندی دولت فدرال، رسيدگی به اين پرونده ها به حالت تعليق درآمده اند.

اين شبکه تلويزيونی به نقل از يک منبع دولتی گزارش داد که جيسون کنی، وزير مهاجرت و شهروندی دولت فدرال کانادا روز جمعه برای مقامات اين وزارتخانه يک حکم اجرايی صادر خواهد کرد. براساس اين حکم که «بايد به طور جدی و با سخت گيری اجرا شود»، تحريم های اقتصادی بايد به هنگام رسيدگی به پرونده درخواست مهاجران ايرانی تبار در نظر گرفته شوند.

براساس قوانين اداره مهاجرت کانادا، يک متقاضی مهاجرت بايد ۸۰۰ هزار دلار در اقتصاد اين کشور سرمايه گذاری کند.

بنا به گزارش اين شبکه، ايرانيانی که از طريق سرمايه گذاری به کانادا مهاجرت کرده اند، طی پنج سال گذشته ۳۵۰ ميليون دلار به اقتصاد اين کشور کمک کرده اند.

منابع دولت فدرال به تلويزيون دولتی کانادا گفته اند اين تحريم ها در کليه مواردی که متقاضی قصد دارد برای تکميل مراحل اداری پرونده مهاجرت از ايران پول به اين کشور ارسال کند، اعمال خواهند شد، اما ايرانيانی که مبالغ مورد نظر برای پرونده مهاجرت خود را به کشورهای ديگر ارسال کرده اند می توانند برای برنامه مهاجرت از طريق سرمايه گذاری اقدام کنند.

با وجودی که هنوز مقامات دولت فدرال در اتاوا از اظهارنظر رسمی در اين مورد خودداری کرده اند، اما بانک های کانادا از سردرگمی در مورد چگونگی برخورد با شهروندان ايرانی خواهان اخذ رواديد اقامت از طريق سرمايه گذاری در اين کشور خبر داده اند.

نيکولاس سالرنو، معاون شرکت «سرمايه گذاری آرتون» در مونترال که حدود چهل درصد پرونده های مهاجرت از طريق سرمايه گذاری اين شهر را در اختيار دارد، به خبرنگار «سی بی سی» گفته است «من خبر دارم که بسياری از بانک ها در انتظار دريافت پاسخ برای پرسش هايشان هستند و می خواهند برای ايرانيان مهاجر سرمايه گذاری کنند اما به دليل عدم موضع گيری قاطع وزارت مهاجرت و شهروندی در اين مورد در شرايط دشواری قرار دارند».

ايرانی تباران چهارمين گروه بزرگ مهاجرانی هستند که در کانادا سرمايه گذاری می کنند. آن ها همچنين دومين گروه بزرگ سرمايه گذار در استان کبک هستند.

در سال ۲۰۱۰ استان کبک به پرونده ۱۶۰۰ متقاضی ايرانی دريافت رواديد اقامت از مسير سرمايه گذاری در اين استان رسيدگی کرد.

در شرايطی که کانادا در پی يافتن راه هايی برای اعمال فشار بيشتر بر مقامات حکومت جمهوری اسلامی و متقاعد کردن دولتمردان تهران برای توقف برنامه های اتمی و رعايت حقوق بشر در اين کشور هستند، اما بسياری از فعالان مدنی، اجتماعی و صاحبنظران سياسی و اقتصادی بر اين باورند که اتخاذ اقدامات تنبيهی و اعمال تحريم های اقتصادی عليه ايران به مردم اين کشور آسيب های جبران ناپذيری را وارد خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016