چهارشنبه 27 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کانادا هم اموال پنج ايرانی "مرتبط" با طرح ترور را مسدود کرد، راديو فردا

در ادامه ماجرای اتهام آمريکا به جمهوری اسلامی در مورد توطئه برای ترور سفير عربستان در واشينگتن، دولت کانادا روز سه‌شنبه اعلام کرد که به تاسی از آمريکا و بريتانيا اموال پنج شهروند ايرانی متهم به دست داشتن در اين توطئه را مسدود کرده است.

وزير امور خارجه کانادا در بيانيه‌ای که در همين باره منتشر کرد اين اقدام دولت خود را واکنشی به «اتهامات محکمه‌پسند در مورد دخالت حکومت ايران در توطئه ترور» توصيف کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين مقام عالی‌رتبه در دولت کانادا طرح ترور در واشينگتن را «مدرک ديگری» دانست بر خطری که حکومت فعلی ايران برای جهان دارد.

ايالات متحده آمريکا روز سه‌شنبه هفته گذشته تهران را متهم کرد که در توطئه دو ايرانی برای کشتن سفير عربستان در واشينگتن و بمب‌گذاری در سفارتخانه‌های عربستان و اسرائيل در همين شهر دست داشته است.

اين دو ايرانی، منصور ارباب سير، تبعه ايرانی- آمريکايی، و غلام شکوری هستند که گفته می‌شود اين فرد دوم عضو نيروی قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران، است و احتمالا در ايران به سر می‌برد.

مقام‌های جمهوری اسلامی ايران در روزهای نخست پس از طرح اين اتهام از سوی آمريکا واکنشی خشمگينانه نشان دادند، اما روز دوشنبه خواستار ارائه اطلاعات مربوط به اين حادثه برای بررسی شدند، هرچند که محمود احمدی‌‌نژاد بعدا هر گونه بررسی در اين زمينه را رد کرد.

جان برد، وزير خارجه کانادا، در بيانيه روز سه‌شنبه خود اعلام کرد که کانادا تحريم‌های تازه‌ای را عليه پنج شهروند ايرانی که «در برنامه‌ريزی برای اين ترور مشارکت داشته‌اند» اعمال می‌کند.

بر اساس اين تحريم‌های تازه، اين پنج ايرانی نمی‌توانند به کانادا سفر کنند و هيچ فرد يا گروه حقيقی يا حقوقی کانادايی حق ارتباط مالی با اين افراد را ندارد.

بنا بر گزارش وزارت دارايی بريتانيا و دولت کانادا، سه فرد ديگری که شامل اين اقدام شده‌اند عبارتند از حامد عبداللهی، از افسران ارشد نيروی قدس که متهم است به طراحی اين طرح ترور کمک کرده ‌است، عبدالرضا شهلايی، يکی از معاونان نيروی قدس، و قاسم سليمانی، فرمانده اين نيرو، که گفته می‌شود نظارت بر اجرای طرح ترور را بر عهده داشته‌ است.

وزير خارجه کانادا در ادامه حکومت جمهوری اسلامی را متهم کرد که «وظايف خود بر اساس قوانين بين‌المللی را ناديده می‌گيرد» و تهديدی برای صلح و امنيت جهانی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016