سه شنبه 4 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير اطلاعات از ۱۵ برنامه استکبار برای ضربه ‌زدن به انتخابات خبر داد، فارس

خبرگزاری فارس: وزير اطلاعات گفت: دشمن ۱۵ برنامه را برای ضربه‌ زدن به انتخابات نهمين دوره مجلس طراحی کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحی دوشنبه شب در جمع مردم و بسيجيان اصفهان در مسجد سيد اظهار داشت: استکبار برای ضربه زدن به انتخابات برنامه‌های فراوانی دارد.
وی در ادامه با اشاره به اينکه دشمن برای بستر انتخابات برنامه‌ريزی دارد، افزود: دستگاه اطلاعاتی کشور اشراف کاملی بر برنامه‌های دشمن دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير اطلاعات اضافه کرد: جنگ روانی و اقدامات دشمن عليه ايران اسلامی در ابعاد گوناگون و از مسيرهای مختلف انجام می‌شود اما دستگاه اطلاعاتی کشور به بيشتر برنامه‌های دشمن اشراف دارد.
وی با اشاره به اينکه دشمن حدود ۱۵ برنامه را برای ضربه ‌زدن به انتخابات طراحی کرده است، ادامه داد: نخستين اقدام دشمن، دامن زدن به اختلافات داخلی به ويژه ايجاد اختلاف و دودستگی بين جريان‌های ارزش‌مدار و دل‌داده‌های انقلاب است.
مصلحی بيان داشت: ملتهب ساختن فضای سياسی کشور در آستانه انتخابات دومين برنامه دشمن است که در برنامه برخی از افراد و جريان‌های مختلف وجود دارد.
وی زير سئوال بردن سلامت انتخابات را سومين طراحی دشمن دانست و تاکيد کرد: عوامل فتنه هم با خطی که از استکبار می‌گيرند به شدت به دنبال اين هستند تا سلامت انتخابات مجلس را زير سئوال ببرند.
وزير اطلاعات اضافه کرد: بنده به عنوان يک خبر و اطلاع عرض می‌کنم که ارتباط جريان فتنه با دشمنان اين نظام و ملت ثابت شده است و اسناد فراوانی وجود دارد.
وی تلاش برای کشاندن منازعات انتخاباتی و سياسی به سطح خيابان‌ها را اقدام بعدی دشمن عنوان کرد و گفت: در انتخابات‌های گذشته مجلس، اختلافاتی ميان برخی شهرها و قبايل داشتيم و استکبار به دنبال اين است تا از اين‌گونه موارد به عنوان حرکتی در راستای مقابله با نظام استفاده کند.
مصلحی جنگ نيمه سخت سياسی و اطلاعاتی را برنامه ديگر دشمن برای انتخابات دانست و اظهار داشت: دشمن روی اين موضوع از چندين جهت سرمايه‌گذاری کرده است.
وی دامن زدن به اغتشاشات اجتماعی را ششمين برنامه دشمن برای ضربه به انتخابات عنوان کرد و گفت: به هر حال ضعف‌هايی در کشور وجود دارد و دشمن به دنبال آن است تا از آن برای زير سئوال بردن انتخابات استفاده کند.
وزير اطلاعات در ادامه با اشاره به اينکه ترويج روحيه عدم اعتماد به نظام نيز برنامه بعدی دشمن برای مخدوش کردن انتخابات است، ادامه داد: دشمن درصدد است تا ضعف‌ها و يا عملکردهای نامطلوب برخی دستگاه‌ها و عوامل اجرايی کشور را به کل نظام تعميم دهد.
وی کشاندن موج بی‌ثباتی منطقه به داخل مرزهای کشور را ديگر برنامه دشمن در اين راستا دانست و بيان داشت: می‌دانيد که در اطراف کشور ما چه وضعی است و استکبار به شدت دنبال اين موضوع است تا بی‌ثباتی کشورهای منطقه را به داخل ايران بکشاند.
مصلحی راه‌اندازی جنگ تبليغاتی برای تأثير منفی بر مشارکت عمومی را ديگر برنامه طراحی شده دشمن برای خدشه وارد کردن به انتخابات عنوان کرد.
وی با اشاره به اينکه رهبر معظم انقلاب در اين زمينه هشدار داده‌اند، ادامه داد: مردم بايد حواسشان را جمع کنند، چرا که اين انتخابات مشارکت گسترده می‌خواهد.
وزير اطلاعات برنامه‌ريزی برای سوءاستفاده از اختلافات قومی و قبيله‌ای را نيز جزو اين ۱۵ برنامه مهم دشمن دانست و تاکيد کرد: استکبار در مناطقی که روابط قومی و قبيله‌ای وجود دارد سرمايه‌گذاری گسترده‌ای کرده است.
وی با بيان اينکه تشديد تحريم‌های اقتصادی برنامه بعدی استکبار است، اضافه کرد: تحريم‌ها برای ما فرصت بوده و برکات فراوانی برای ايران داشته است، ديگر وضعيت اقتصادی جهان به گونه‌ای نيست که گروه‌هايی بنشينند و با مصوبه‌ای کشوری را از هستی ساقط کنند.
مصلحی فضاسازی‌ها و جنگ‌های رسانه‌ای برای ترساندن ملت ايران را اقدام ديگر دشمن برای ضربه وارد کردن به انتخابات عنوان کرد و يادآور شد: ملت ايران ۸ سال، تمام‌قد در مقابل استکبار ايستاد و اصفهان جزو استان‌هايی است که اين موضوع را به خوبی نشان داد.
وی در پايان رمز موفقيت ملت ايران را بصيرت و هوشياری آگاهانه در همه صحنه‌ها دانست و تاکيد کرد: به فضل الهی ملت ما مقاوم‌تر و مستحکم‌تر از هميشه در انتخابات اخير نيز سرافراز بيرون خواهد آمد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016