سه شنبه 4 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی مطهری، انحلال خانه‌سينما را سياسی دانست، ايلنا

عضو کميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طرح بحث انحلال خانه‌سينما را سياسی دانست و دليل آن را اظهارنظر غيرهمسو با دولت توسط برخی از اعضای اين خانه عنوان کرد.


ايلنا: عضو کميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طرح بحث انحلال خانه‌سينما را سياسی دانست و دليل آن را اظهارنظر غيرهمسو با دولت عنوان کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی مطهری در گفتگو با خبرنگار ايلنا، درباره مسائل پيش آمده درباره خانه‌سينما گفت: به نظر من اين مساله با گفتگو قابل حل بود و طرح انحلال خانه سينما از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جنبه سياسی دارد.

وی افزود: برخی از اعضای خانه سينما، اظهارنظرهايی داشتند که با مواضع دولت در تضاد بود و به نظر من اين موضوع در انحلال خانه سينما موثر بود.

مطهری تاکيد کرد: هر شخصی می تواند اظهار نظر سياسی داشته باشد و نبايد يک خانه با ۵ هزار عضو را به چنين دلايلی منحل کرد ضمن آنکه مسائل سياسی را اصلا نبايد وارد اينگونه امور کرد.

وی ادامه داد: سوال من از آقايانی که به دنبال انحلال خانه سينما هستند، اين است که اگر برخی اعضای خانه سينما همان مواضع موافق دولت را می‌گرفتند و شعارهای تند می‌دادند، آيا بازهم با آنها چنين برخوردی داشتيد يا خير؟

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينکه ترديد دارم در آن صورت چنين مباحثی طرح می‌شد، اضافه کرد: به نظر من دليل اوليه سياسی است و برای وارد شدن به اين مساله، بحث آيين نامه را مطرح کرده‌اند.

وی با اشاره به جلسه کميسيون فرهنگی درباره مساله خانه سينما توضيح داد: قرار بود جلسه‌ای در کميسيون فرهنگی مجلس و با حضور نمايندگانی از خانه سينما و معاونت سينمايی وزارت ارشاد برگزار شود، اما به ما خبر رسيد آنها توافقاتی با يکديگر داشتند و تصميم گرفتند خودشان مشکل را با هم حل کنند؛ لذا جلسه کميسيون لغو شد.

مطهری با اعلام آمادگی کميسيون فرهنگی برای برگزاری جلسه در اين خصوص گفت: اگر متوجه شويم مذاکرات جديدی ميان آنها رخ نداده است، اين مساله را در جلسه بعدی کميسيون پيگيری خواهيم کرد.

وی به اين سوال که آيا کميسيون فرهنگی در مورد مساله خانه سينما منفعل عمل نکرده است، پاسخ داد: کميسيون فرهنگی مجلس هشتم در بسياری از مسائل فرهنگی منفعل عمل بوده است و اين امر بيشتر به روحيه دکتر حداد عادل برمی‌گردد که اهل صلح و صفا است و معمولا وارد مسادل تنش‌زا نمی‌شود.

علی مطهری توضيح داد: کميسيون فرهنگی در جدال به وجود آمده ميان خانه سينما و معاونت سينمايی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پشت پرده تلاش‌هايی کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016