یکشنبه 9 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بانک مرکزی ایران: ارز مسافرتی در فرودگاه تحویل مسافر می‌شود، ایرنا

تهران - بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران تهمیدات جدید این بانك را در راستای یكسان سازی نرخ ارز اعلام كرد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از روابط عمومی بانك مركزی، این بانك با توجه به سیاست یكسان‌ سازی نرخ ارز ترتیبات خرید و فروش ارز را به شرح ذیل جهت اجرا به كلیه شعب ارزی بانك ها ابلاغ كرد.

- از تاریخ شنبه هشتم بهمن ماه سال جاری سیاست یكسان ‌سازی نرخ ارز اعمال می شود.

در این راستا فروش ارز به بانكها صرفاً به نرخ رسمی(مرجع) بانك مركزی خواهد بود، لذا نرخ بازار فرعی از مكانیزم فروش ارز حذف خواهد شد.

بدیهی است كلیه مصارف ارزی كه طبق مقررات با نرخ بازار فرعی تعیین می‌گردید با نرخ رسمی اعلامی از سوی بانك مركزی تامین خواهد شد‌.

- نرخ رسمی(مرجع) بانك مركزی برای هر دلار آمریكا از روز مذكور در سطح 12 هزار و 260 ریال تعیین و كلیه نیازهای ارزی بانك ها در چارچوب مقررات و بخشنامه های این بانك صرفاً با نرخ رسمی(مرجع) تامین خواهد شد.

- ارز مسافرتی بر اساس بخشنامه شماره 1031/60 مورخ پنجم بهمن ماه سال جاری بانك مركزی در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به مسافر تحویل داده می شود.

در مورد فرودگاه های بین المللی اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد، بندرعباس و همچنین سایر مبادی خروجی كشور حداكثر تا آخر هفته آینده هماهنگی‌های لازم جهت اقدام مشابه بعمل خواهد آمد.

متقاضیان خرید ارز مسافرتی با مراجعه به شعب ارزی بانكهای ملی و ملت در سطح كشور، طبق مقررات به واریز ریالی ارز مسافرتی اقدام نموده و بانك مربوطه نسبت به صدور سند حسابداری/ رسید حاوی( اطلاعات كامل از قبیل نام ،‌نام خانوادگی، كد ملی، شماره گذرنامه، آدرس و سایر مشخصات مسافر) اقدام و یك نسخه از سند صادره را تحویل مسافر می نمایند.

شعبه/ باجه بانك های مذكور مستقر در مبادی خروجی فرودگاه جهت پرداخت ارز در فرودگاه(پس از گیت خروجی و كنترل گذرنامه) در مقابل دریافت سند صادره پس از تطبیق مشخصات گذرنامه متقاضی، اقدام می نمایند.

تاكید می‌گردد نرخ فروش ارز مسافرتی، نرخ مرجع بانك مركزی بوده و میزان ارز مسافرتی بر اساس بخشنامه‌های قبلی بانك مركزی خواهد بود.

ضمناً برای برخی كشورها با توجه به بعد مسافت امكان افزایش ارز مسافرتی تا سقف یك هزار و 500 دلار برنامه ریزی شده و طی بخشنامه جداگانه ای ابلاغ خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- بر اساس مقررات ارزی این بانك، خرید ارز از مسافرین خارج از كشور(اعم از ایرانی و خارجی) در بانك های مستقر در فرودگاه های بین المللی نیز علاوه بر شعب ارزی بانك ها در سراسر كشور صورت می گیرد.

بدیهی است در این خصوص نرخ مندرج در تابلوی بانك های فوق كه بر اساس نرخ مرجع بانك مركزی تعیین شده است، ملاك عمل خرید و فروش ارز قرار می گیرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016