دوشنبه 10 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخوان زندانيان سياسی را پژواک دهيم! حبس خانگی ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد بايد پايان بيابد، اتحاد جمهوريخواهان ايران

نزديک به يک سال است که ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد در خانه های خود حبس شده اند. آن ها از حقوق مرسوم و قانونی زندانيان و امکان تماس با خانواده خود محروم اند و زير فشار شبانه روزی نيروهای امنيتی به سر می برند. خانم فاطمه کروبی نيز ماه ها در اين حصر قرار داشته و اينک در تماس با همسر و يا ورود به خانه خود نيز با سختگيری و ممانعت مأموران حکومتی مواجه می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حکومت ايران با بازداشت رهبران جنبش سبز مستقيماً در برابر ميليون ها ايرانی که در حمايت از اين دو شخصيت در انتخابات شرکت کردند , و در دفاع از آراء خود به خيابان ها آمدند، ايستاد. دولت جمهوری اسلامی نمی خواهد از سرنوشت ديکتاتورهای منطقه درس بگيرد و دريابد که لجاجت و سرسختی و سرکوب در برابر شهروندان، سرنوشتی تلخ برای آنان و تنش و مصيبت برای جامعه را در پی دارد. ادامۀ بازداشت فعالان سياسی و اجتماعی و رهبران جنبش سبز، در واقع ادامه اين لجاجت و مقابله با خواست اکثريت جامعه ی آگاه ايران است. همچنان که ايستادگی ميرحسين موسوی و مهدی کروبی در دفاع از رای مردم در انتخابات رياست جمهوری ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۸ و مقاومت آن ها در برابر کودتاگران و در راس آن ها آيت الله خامنه ای ولی فقيه، تنها دليل ربودن و حبس خانگی آن هاست. کودتاگران که با يورش به تظاهرات مسالمت آميز و ميليونی شهروندان کشور و کشتار، بازداشت، زندان، شکنجه، تجاوز و ده ها جنايت ديگر به مقابله با جنبش سبز برخاستند و تا کنون بار ها پايان آن را اعلام کرده اند، از حضور رهبران جنبش سبز در ميان مردم وحشت دارند.

۳۹ زندانی جنبش سبز ايران که خود با انواع مشکلات ناشی از زندان و عوارض آن درگيرند، در بيانیۀ مشترکی بر ضرورت آزادی ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد تأکيد کرده و "از تمامی هموطنان آزاده و آگاه خويش در هر کجای جهان که هستند، خواسته اند تا در کنار آگاهی بخشی در مورد انتخابات مهندسی شده و فرمايشی اسفندماه، از هيچ کوششی برای پيگيری آزادی رهبران محبوس جنبش سبز در بهمن ماه جاری دريغ نکنند."

اتحاد جمهوريخواهان ايران با استقبال و پشتيبانی از درخواست ۳۹ زندانی سياسی، حمايت خود را از اقدام خانم شيرين عبادی برای سازماندهی کارزار بين المللی برای آزادی رهبران جنبش سبز اعلام می کند. ما نيروهای آزاديخواه کشور را به شرکت فعال در اين کارزار دعوت می کنيم.
ما معتقديم اکنون که اجماع وسيعی در ميان نيروهای سياسی و فعالان مدنی کشور بر سر عدم شرکت در انتخابات مجلس نهم و تحريم آن ايجاد شده است، کارزار عليه انتخابات نمايشی با تاکيد بر خواست برگزاری انتخابات آزاد و تامين شرائط آن گره خورده است. گام اول برای تحقق چنين خواستی آزادی زندانيان سياسی و مشخصا پايان دادن به حبس خانگی ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد است.

اتحاد جمهوريخوهان ايران نگران وضعيت خانم زهرا رهنورد و آقايان ميرحسين موسوی و مهدی کروبی است. محروميت آن ها از حقوق قانونی خود شائبه تعمد حکومت در به خطر انداختن سلامت و امنيت آن ها را پر رنگ تر می سازد و شايعات در مورد وضعيت نگهداری و سلامت آن ها بر اين نگرانی ها می افزايد. ما خواهان آزادی فوری از حبس خانگی و رعايت حقوق قانونی آن ها هستيم.

اتحاد جمهويخواهان ايران همه آزاديخواهان جهان را به تلاش در جهت آزادی زندانيان سياسی در ايران پايان دادن به حبس خانگی خانم زهرا رهنورد و آقايان مير حسين موسوی و مهدی کروبی دعوت می کند و از اعضا و فعالان اتحاد جمهوريخواهان می خواهد که در همگامی با ساير نيروها با استفاده از همه راه های ممکن، از جمله برگزاری تجمعات، جمع آوری امضا، مراجعه به نهادهای مدنی و حقوق بشری، مراجعه به پارلمان ها، احزاب و دولت های محل اقامت خود در خارج از کشور آزادی رهبران جنبش سبز از حبس خانگی و آزادی زندانيان سياسی را پر طنين تر سازند.

هيات سياسی اجرائی
اتحاد جمهوريخواهان ايران

۱۰ بهمن ۱۳۹۰
۳۰ ژانويه ۲۰۱۲


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016