دوشنبه 10 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رائول کاسترو: نمی‌گذارم کوبا به جمهوری بورژوازی بازگشت کند، ايلنا

اگر به احزاب ديگر اجازه فعاليت داده شود، «استقلال کوبا به خطر می‌افتد» چراکه زير پا گذاشتن اصل تک حزبی به سادگی به معنای قانونی کردن فعاليت حزب يا احزاب امپرياليستی در خاک کوبا است.


ايلنا: «رائول کاسترو» رئيس‌جمهوری کوبا، بر فعاليت انحصاری حزب «کمونيست» در صحنه سياسی کوبا تاکيد کرد و گفت که اين حزب تنها تشکل سياسی قانونی در کوبا محسوب می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، کاسترو در سخنانی در پايان کنگره دو روزه حزب کمونيست در پايتخت کوبا به طور مستقيم به «توهماتی» که در بين اصلاح‌طلبان درباره پايان احتمالی نظام تک حزبی در کوبا شکل گرفته است اشاره کرد و گفت: «رهبران کنونی کوبا به هيچ‌وجه از نظام تک حزبی دست نخواهند کشيد.»

مخالفان کوبايی و کليسای کاتوليک و ديگران تاکيد کرده بودند که روند تصميم‌گيری در کوبا همچنان فاقد تکثرگرايی سياسی است و درخواست کردند تا اصلاحاتی سياسی به منظور همراه شدن با تغييرات اقتصادی اخير صورت گيرد.

اما کاسترو ادامه داد که زير پا گذاشتن اصل تک حزبی به سادگی به معنای قانونی کردن فعاليت حزب يا احزاب امپرياليستی در خاک کوبا است.

وی گفت که اگر به احزاب ديگر اجازه فعاليت داده شود، «استقلال کوبا به خطر می‌افتد».

به گفته وی، در آمدن کشور از نظام تک حزبی، موجب می‌شود که به تدريج نظام سوسياليستی کوبا از بين برود.

رئيس‌جمهوری کوبا افزود که به نظام چند حزبی در کشورهای ديگر احترام می‌گذارد امااجازه نخواهد داد کوبا به جمهوری بورژوازی بازگشت کند.

از سال ۱۹۵۹ ميلادی به بعد، کوبا کشوری سوسياليستی است که به ترتيب توسط «فيدل کاسترو» رهبر اين کشور و رائول کاسترو اداره می‌شود.

رائول کاسترو در عين حال گفت که دموکراسی بايد در کشورش بيشتر شود. وی از اعضای حزب کمونيست کوبا خواست تا مناظره‌هايی برگزار کنند.

ديگر خواسته کاسترو از هم‌حزبی‌هايش اين بود که کمک کنند تا فساد در کشور ريشه‌کن شود و اشتباه‌های گذشته تکرار نشود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016