چهارشنبه 26 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نگرانی از وضعیت جسمی محمدصدیق کبودوند، راديو زمانه

خانواده محمدصدیق کبودوند فعال حقوق بشر کرد که از روز یکشنبه ۲۳ بهمن ماه در بند ۳۵۰ اوین دست به اعتصاب غذا زده است، ابراز نگرانی کردند.

پریناز حسینی همسر محمدصدیق کبودوند در گفت‌وگو با زمانه علت اعتصاب همسرش را عدم اجازه دیدار با پسرش که هم‌اکنون دچار بیماری شده، عنوان کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم حسینی گفت: "همسرم دچار بیماری قلبی است و اعتصاب غذای وی به‌شدت ما را نگران کرده، در تماس‌هایی که با وی داشته‌ایم، اجازه ندارد وضعیت جسمی خودش را با ما در میان بگذارد، تنها می‌تواند در مورد پسرش سئوال کند."

محمدصدیق کبودوند پیش‌تر نیز به علت بیماری در روز ۲۰ دی‌ماه به بیمارستان مدرس تهران منتقل شده بود.

این فعال حقوق بشر در تیرماه ۱۳۸۶ بازداشت و در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و اداره سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان به ۱۰ سال حبس و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی به یک‌ سال زندان محکوم شد.

در سال ۲۰۱۰ سازمان دیدبان حقوق بشر خواستار معالجات پزشکی محمد صدیق کبودوند شده بود.

جو استورک معاون بخش خاورمیانه در دیده‌بان حقوق بشر گفته بود: "آقای کبودوند نیاز به تشخیص پزشکی فوری و کامل جهت معالجه وضعیت وخیم خود را دارد. محروم کردن یک زندانی از معالجه ضروری مغایر با قانون و نیز ظالمانه است."

آقای جو استورک افزوده بود: "مقامات ایران پاسخگوی سلامت وی بوده و موظف هستند که امکانات معالجات پزشکی مورد نیاز را برای او فراهم آورند."

به گزارش سایت کلمه، آقای کبودوند در نامه‌ای به دادستان تهران دلایل اعتصاب خود را چنین اعلام کرده است: "۱-عدم اجازه دیدار با فرزندم که به بیماری صعب‌العاج سرطان مبتلا شده است و در آستانه مرگ قرار دارد، به‌رغم درخواست‌های مکرر طی یک ماه گذشته، ۲- عدم رسیدگی پزشکی و توجه به گزارش‌های پزشکان مبنی بر عدم توانایی تحمل کیفر۳- محروم نگه داشتن از ابتدای‌ترین حقوق انسانی یک زندانی مطابق قواعد حقوقی و قانونی نظیرمحرومیت در دیدار با خانواده و شکنجه‌های روحی و روانی خانواده‌ام از این طریق ۴- غیر قانونی بودن حکم محکومیت و اعمال اشد مجازات و مغایر بودن استناد حکم با تمام اصول حقوقی و قانونی و تداوم اجرای آن."

نگرانی از وضعیت جسمی محمدصدیق کبودوند در حالی است که مهدی خزعلی، زندانی سیاسی در سی‌وششمین روز از اعتصاب غذای خود در بهداری زندان اوین بستری شده است.

این زندانی سیاسی چند روز پیش در دادگاه بدوی به ۱۴ سال حبس، ۱۰ سال تبعید و ۹۰ ضربه شلاق محکوم شد، پس از انتخابات بحث‌برانگیز دهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۸۸ چند بار بازداشت و راهی زندان شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016