شنبه 4 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۲۲۰۰ کيلومتر رکاب زدن در دفاع از حقوق بشر و حمايت از نامزدی محمدصديق کبودوند برای دريافت جايزە صلح نوبل (با عکس)

يک فعال حقوق بشر کرد که قرار است مسافت۲۲۰۰ کيلومتری ميان يکی از شهرهای نروژ تا پايتخت بلژيک را با دوچرخه بپيمايد، روزگذشته وارد شهر اوسلو شد.

"سليمان چوگلی" فعال حقوق بشر ساکن نروژ در اعتراض به اجرای احکام اعدام در ايران و با اعلام حمايت از نامزدی محمدصديق کبودوند، جهت دريافت جايزەی صلح نوبل، روز شنبه ۱۸ ژوئن از شهر "تروندهايم" به سوی پارلمان اروپا در بروکسل حرکت نمود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی بعد از ظهر روز جمعه ۲۴ ژوئن پس از پيمودن بيش از ۵۰۰ کيلومتر وارد شهر اوسلو شد و مورد استقبال تعدادی از شهروندان کرد و ايرانی قرار گرفت.

اين حرکت که تحت عنوان "از نروژ تا بلژيک همگام با رکاب زدن های يک فعال مدنی کرد" آغاز شده، حدود يک ماه به طول خواهد انجاميد.

سليمان چوگلی در اطلاعیەای هدف خود را از اين اقدام، حمايت از زندانيان سياسی و مدنی در ايران، اعتراض به اجرای احکام روز افزون اعدام و اعلام حمايت از نامزدی محمدصديق کبودوند، رئيس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، جهت دريافت جايزه‌ی صلح نوبل و همچنين معطوف نمودن افکار عمومی جهان و غرب به مسئلەی حقوق بشر در ايران عنوان کرده است.

يازده سازمان و نهاد فعال در عرصە حقوق بشر از جمله سازمان عفو بين الملل حمايت خود را از اين اقدام اعلام داشتەاند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016