جمعه 28 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ضرب وشتم و بازداشت خانواده های زندانیان در شوش

بر اساس گزارسی که به خبرنامه گویا رسیده تجمع خانواده های زندانیان عرب در مقابل دادگاه انقلاب شهرعرب نشین شوش با برخورد شدید نیروهای ویژه ناجا مواجه شد.

بر اساس این گزارش خانواده های زندانیان حوادث اخیر در شهر عرب نشین شوش از دوشنبه 13 فوریه 2012 تا روز پنج شنبه16 فوریه 2012 به اعتصاب خود در مقابل دادگاه انقلاب این شهر واقع در کوی دانیال ادامه دادند. اعتصاب کندگان که خواهان ملاقات با فرزندان زندانی خود و تعیین وضعیت آنان بودند، روزانه مرد ضرب وشتم نیروهای ویژه ناجا قرار می گرفتند. منابع خبری وفعالان حقوق بشر از شوش گزارش دادند که تعدادی از افراد این خانواده ها پس از ضرب وشتم ، بازداشت وبعد از سه روز با قرار وثیقه آزاد شدند.

نیروهای امنیتی و انتظامی ایران در هفته های گذشته با یورش به مناطق عرب نشین در شوش ،حمیدیه و اهواز 67 نفر را بازداشت کردند.

حوادث اخیر پس از دیوار نویسی توسط عده‌ای از جوانان در شهر عرب نشین شوش و دعوت مردم به تحریم انتخابات پارلمانی آینده ایران وتایید انقلاب های صورت گرفته در جهان عرب آغاز شد.

پیش ازآن نیز جمعی از جوانان عرب در مراسم چهلم عاشورا در شوش با حمل پارچه نوشته هایی به زبان عربی و یزله سرایی و پایکوبی انقلاب مردم سوریه بر ضد رژیم بشار اسد را تایید کرده بودند. در واکنش به این موضوع، بعد از این مراسم نیروهای امنیتی با یورش به محل سکونت این تعداد از جوانان، آنان را دستگیر و روانه بازداشتگاههای اداره اطلاعات کردند.

پس از این موج امنیتی و بازداشت ها حضور نیروهای امنیتی در محله هایی همچون خضیره، دوار ،احمد آباد و روستاهای مسیر کعب، این مناطق حالت نظامی به خود گرفتند و فرمانداری شوش در این مناطق منع آمد وشد شبانه صادر کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حکومت نظامی شبانه با بازداشت تعدادی از جوانان پس از سه شب پایان یافت و به دنبال آن موج دستگیریها شهر حمیدیه در 25 کیلومتری غرب اهوازو شهر اهواز مرکز اقلیم را فرا گرفت.
تا به حال بیش از 67 نفر در این حوادث دستگیر و دوتن آز آنان به نام های محمد کعبی(34 ساله) از شهر شوش و ناصر آلبوشوکه درفشان(19 ساله) از اهواز تحت شکنجه کشته شدند.

قبل از این نیز یک جوان عرب به نام رضا مغامسی از فعالان حقوق بشر در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر دزفول نیز تحت شکنجه کشته شده بود .

دیده بان حقوق بشر مستقر در نیویورک و سازمان عفو بین الملل در واکنش به این حوادث هر کدام جداگانه بیانیه هایی در مورد این حوادث صادر کردند و در آن بیانیه ها از رژیم ایران خواسته بودند که به بازداشت شدگان عرب امکان دهد تا به وکیل مدافع دسترسی داشته باشند وهر چه زودتر آنان را تفهیم اتهام نماید.

در این بیانیه ها سازمان عفو بین الملل و سازمان دیده بان حقوق بشر از احتمال صدور حکم اعدام بر ضد بازداشت شدگان عرب وعدم حضور رسانه ها در سطح استان ، سانسور خبری وعدم حضور نهادهای حقوق بشری در این منطقه اعلام نگرانی کرده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016