یکشنبه 30 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صادرات نفت ايران به فرانسه و انگليس قطع شد، مهر

رستم قاسمی وزير نفت با صدور دستوری به مدير عامل شرکت ملی نفت ايران خواستار توقف صادرات نفت خام ايران به پالايشگاه ها و شرکتهای نفتی انگليس و فرانسه شده است



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی وزير نفت امروز يکشنبه ۳۰ بهمن ماه با صدور دستوری به مدير عامل شرکت ملی نفت ايران خواستار توقف صادرات نفت خام ايران به پالايشگاه ها و شرکتهای نفتی انگليس و فرانسه شده است.

بر اين اساس، شرکت ملی نفت ايران فروش و صادرات هرگونه نفت خام و میعانات گازی به پالايشگاههای نفتی اين دو کشور اروپايی را تا اطلاع ثانوی به حالت تعليق درآورد.

همچنين پيگيريهای خبرنگار مهر از وزارت نفت نشان می دهد شرکت ملی نفت ايران با ارسال نامه هايی به برخی از پالايشگاه‌های اروپايی ضمن تعيين ضرب الاجلی خواستار امضای قراردادهای بلند مدت خريد نفت خام بين ۲ تا ۵ سال شده است.

خبرگزاری مهر هفته گذشته با انتشار خبری از توقف فروش نفت خام ايران به برخی کشورهای اروپايی چون فرانسه و تعيين اولتيماتوم برای برخی از آنها خبر داده بود.

در همين حال برخی از وزيران نفت و انرژی کشورهای عضو اتحاديه اروپا هفته گذشته از جزئيات ۳ پيش شرط ايران به برخی از پالايشگاههای اسپانيا، پرتغال، ايتاليا، فرانسه، انگليس، يونان، هلند و آلمان خبر داده بودند.

***

قطع صادرات نفت به فرانسه و انگليس تائيد شد

سخنگوی وزارت نفت از توقف صادرات نفت‌خام کشورمان به شرکت‌های انگليسی و فرانسوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عليرضا نيکزاد رهبر با اعلام اين خبر، درخصوص زمان قطع صادرات نفت به اين دو کشور اروپايی، تصريح کرد: صادرات نفت‌خام به شرکت‌های انگليسی و فرانسوی متوقف شده است.

وی با تاکيد بر اينکه پيش‌تر وزير نفت در نشست خبری خود بر احتمال قطع صادرات نفت‌خام به برخی کشورهای اروپايی تاکيد کرده‌ بود، افزود: در پی اعلام رسمی وزارت امور خارجه، وزارت نفت نيز از تحويل نفت‌خام به شرکت‌های انگليسی و فرانسوی خودداری کرده است.

سخنگوی وزارت نفت در پايان با بيان اينکه جمهوری اسلامی ايران مشکلی در فروش و صادرات نفت‌خام به مشتريان ندارد، خاطرنشان کرد: ما مشتريان نفت خود را داريم و موارد جايگزين برای فروش نفت اين شرکت‌ها در نظر گرفته شده است و نفت‌خام صادراتی را به‌جای شرکت‌های انگليسی و فرانسوی به مشتريان جديد تحويل خواهيم داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016