پنجشنبه 27 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد توکلی: اروپا تاوان تحريم را می‌پردازد، تقدير از اقدام دولت در قطع صادرات نفت ايران به اروپا، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از اقدام دولت در قطع صادرات نفت به ۶ کشور اروپايی تقدير و تشکر کرد.

احمد توکلی رئيس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در حاشيه چهارمين نشست شورای عمومی دفتر تحکيم وحدت که از صبح امروز در دانشکده ادبيات دانشگاه علامه‌طباطبايی در حال برگزاری است، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به اقدام روز گذشته ايران در قطع صادرات نفت به ۶ کشور اروپايی، اين اقدام را مثبت ارزيابی کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


توکلی افزود: اروپايی‌ها قصد داشتند قطع خريد نفت ايران را از ابتدای ماه ژوئن اجرايی کنند که اين اقدام در آن تاريخ دو فايده و سود برای آنها داشت؛ فايده اول اين بود که فرصت پيدا می‌کردند پالايشگاه‌های خود را که با نفت سنگين ايران تأمين می‌شد تغيير فناوری دهند و ديگر اينکه فرصت پيدا می‌کردند در فصل زمستان که حساسيت عرضه در بازار نفت بيشتر است را سپری کرده و به فصل تابستان رسيده و آسيب‌های اين اقدام خود را کاهش دهند.

وی با بيان اينکه چه دليلی وجود دارد دولت ايران اجازه دهد اروپايی‌ها به اين دو هدف خود برسند، خاطرنشان کرد: من از اقدام دولت در قطع صادرات نفت به اروپا تقدير می‌کنم و از آنها به دليل اين اقدام تشکر می‌کنم.

توکلی با بيان اينکه اقدام دولت در قطع صادرات نفت ايران به اروپا موجب می‌شود اروپايی‌ها نيز تاوان تحريم نفتی ايران را بپردازند تصريح کرد: اکنون ايران ۴۵۰ هزار بشکه نفت به اروپا صادر می‌کند و ۱۸ درصد نفت صادراتی خود به اروپا را قطع کرديم و همين اقدام موجب می‌شود تا آنها نيز تاوان کار خود را بپردازند و همين مسئله ممکن است موجب شود تا آنها از تصميم خود در تحريم نفتی ايران بازگردند و خريد نفت ايران را ادامه دهند و حتی اگر آنها از تصميم خود نيز بازنگردند فقط ما در اين تحريم هزينه پرداخت نخواهيم کرد و آنها نيز تاوان خواهند داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016