دوشنبه 1 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرلشکر جعفری: مسئوليت برهم زدن امنيت تنگه هرمز بر عهده کشورهای متجاوز است، فارس

خبرگزاری فارس: فرمانده کل سپاه گفت: جمهوری اسلامی ايران پاسدار امنيت تنگه هرمز است و مسئوليت هر گونه بر هم زدن اين امنيت بر عهده کشورهای متجاوز خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی کل سپاه، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشيه برگزاری مرحله اصلی رزمايش "والفجر" نيروی زمينی سپاه در منطقه عمومی يزد با بيان اينکه اين رزمايش سومين رزمايش از سلسله رزمايشهای تخصصی نيروی زمينی سپاه است و در جای جای ايران اسلامی تمامی يگان‌های اين نيرو متناسب با تهديدات احتمالی تمرين‌های خود را انجام می دهند، گفت: اين رزمايش‌ها عمق استراتژيک جمهوری اسلامی را در برابر تهديدهای احتمالی نشان می‌دهد از بابت اين آمادگی در تمامی يگانهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خداوند متعال را شاکريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اين که وضعيت آمادگی نيروهای ما توان بازدارندگی بسيار گسترده‌ای در برابر دشمنان برای ما به همراه داشته است، تصريح کرد: با وجود تمامی مخالفتها و تهديدات استکبار جهانی و صهيونيزم عليه ملت ايران، ما هر گونه خطری را منتفی ندانسته و به حفظ آمادگی نيروها می پردازيم.

سردار جعفری خاطر نشان کرد: طراحی تاکتيک های اين رزمايش‌ها به دنبال تجربياتی است که امريکا در کشورهای همسايه داشته و پس از رصد دقيق کليه اقدامات به منظور خنثی سازی آن انجام شده است. هر چند ما در اين رزمايش‌ها تنها بخشی کوچکی از توانمندی‌های سپاه را به نمايش گذاشته‌ايم اما همين ميزان هم نشانگر اقتدار جمهوری اسلامی است.

وی انتقال تجربيات دفاع مقدس به نسل جوان و نيروهای بسيجی را از مهمترين اهداف برگزاری اين رزمايش خواند و تاکيد کرد: انتقال اين گونه تجربيات به جز تمرين ميدانی به طرق ديگر ممکن نمی باشد.

فرمانده کل سپاه با بيان اينکه دشمنان نيز به توان گسترده کمی و کيفی نيروهای مسلح ما درعرصه های دفاعی اذعان دارند، اظهار داشت: اين توانمندی از تلفيق نيروی انسانی مومن، انقلابی و شجاع با تجهيزات و امکاناتی است که به برکت انقلاب و توانمندی‌های بومی و داخلی توسعه يافته و قدرت بی نظيری را در اختيار نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار می دهد.

وی با اشاره به جايگاه رزمايش‌های اخير نيروی زمينی سپاه در دکترين دفاعی نيروهای مسلح، اظهار داشت: اين تمرين‌ها در واقع طراحی‌های دفاعی در سواحل خليج فارس است که تهديدات دشمنان عليه جمهوری اسلامی بيشتر از آنجا محتمل است.

وی افزود: دشمن توانايی کوچک‌ترين تعرضی را به خاک عزيز کشورمان ندارد چه رسد، به اين که کوير مرکزی را مورد تعرض قرار دهد، اما به هرحال استان های جنوبی کشورمان چون استان فارس، يزد، خوزستان، کرمان و هرمزگان عمق دفاعی استراتژيک ما در برابر دشمن محسوب می شوند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پيام رزمايش "والفجر" را آمادگی صد در صدی نيروهای دفاعی جمهوری اسلامی ايران به منظور حفظ امنيت و آرامش کشورمان و کشورهای منطقه دانست و تاکيد کرد: جمهوری اسلامی خود را مسئول امنيت کشور خودمان هم چنين کشورهای مسلمان همسايه و حاشيه جنوبی خليج فارس می‌داند.

جعفری افزود: ما پاسدار امنيت تنگه هرمز هستيم و مسئوليت بر هم زدن اين امنيت بر عهده کشورهای متجاوز خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016