چهارشنبه 3 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استفاده از "راديوی دستی" برای بمب گذاری در تايلند، بی بی سی

شبکه خبری ای بی سی در گزارشی اختصاصی براساس تصاويری که منحصرا در اختيار اين شبکه قرار گرفته نوشته يکی از مظنونان ايرانی بمب گذاری در تايلند قصد داشته از بمبی که در يک راديو دستی جاسازی شده بوده استفاده کند.

براساس همين گزارش اين راديوها برای جاسازی دست کم ۵ بمب به کار رفته اند. مقامات آمريکايی ادعا می کنند مظنونان ايرانی قصد داشتند از اين بمب ها برای حمله به اهداف اسراييلی در بانکوک استفاده کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ای بی سی می گويد عکسی که منحصرا در اختيار دارد نشان می دهد اين راديو حاوی مهره های کوچک و شش آهن ربايی است که به عقيده کارشناسان مواد منفجره نشان می دهد بمب گذار قصد داشته آن را به بدنه يک خودرو بچسباند.

همين شبکه خبری با انتشار عکسی از مردی که ادعا می شود ايرانی و سعيد مرادی معرفی شده توضيح می دهد که آقای مرادی يکی از متهمان اين پرونده با هر دست خود يک راديو حمل می کند.

ای بی سی نوشته سعيد مرادی همان متهمی است که پيش از دستگيری به دليل پرتاب ناشيانه بمب هنگام نزديک شدن پليس و برگشت آن به سوی خودش مجروح شده است.

ادعا شده که انفجارهای تايلند با توطئه ای از سوی ايران برای حمله به ديپلماتهای اسراييلی در بانکوک مرتبط بوده است.

تحليلگران امنيتی انفجارهای بانکوک را با حملات هفته گذشته عليه ديپلماتهای اسرائيلی در هند و گرجستان مرتبط دانسته اند.

اسرائيل حکومت ايران را مسئول تمام اين حملات معرفی کرده است، ادعايی که مقامات ايران تکذيب کرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016