سه شنبه 9 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه هفت زندانی سياسی در محکوميت حکم زندان مهسا امرآبادی، کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی: جمعی از زندانيان سياسی زندان رجائی شهر با ارسال بيانيه ای حکم زندان مهسا امرآبادی، روزنامه نگار، را محکوم کردند. متن اين بيانيه به شرح زير است

قلع و قمع آزادی های اساسی و حقوق شهروندی به ويژه آزادی بيان و مطبوعات به منظور ايجاد يک جامعه ی تک صدايی و خاموش کردن چراغ اعتراضات مدنی و مردمی برنامه ای ست که همواره به صورت جدی در دستور کار حاکميت خودکامه قرار داشته و اينک در آستانه ی انتخابات نمايشی و فرمايشیِ مجلس بار ديگر شاهد تشديد آن هستيم. در اين ميانه روزنامه نگارا...ن شجاع و مستقل که در اين وضعيت، وظيفه ی خطير آگاهی بخشی و روشنگری در راستای منافع ملی را هنوز به فراموشی نسپرده اند، آماج بيشترين سرکوب ها، حبس ها، تهمت ها و شکنجه ها قرار گرفته اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اخيرا با خبر شديم که خانم مهسا امرآبادی روزنامه نگار مستقلِ حامی جنبش سبز و همسر هم بنديمان آقای مسعود باستانی، از سوی دادگاه انقلاب مجموعا به ۵ سال حبس محکوم شده است.

محاکمه ی وی در شعبه ی ۲۶ دادگاه انقلاب به رياست قاضی پيرعباس به صورت غير علنی و بدون حضور هیأت منصفه انجام شد. گناه بزرگ ايشان تنها دفاع از حقوق زندانيان سياسی به ويژه همسر زندانی اش بوده و ديگر اين که طی اين سال ها حاضر نشده است از آزادی خواهی راستين و عدالت طلبی شهروندان ايرانی که در قالب جنبش سبز تبلور يافته است، چشم پوشی کند. گفتنی ست خانم امرآبادی در خرداد ماه سال ۱۳۸۸ هم يک بار ديگر به همراه همسرش بازداشت شده بود و در آن زمان هم به اتهام تبليغ عليه نظام به يک سال حبس قطعی محکوم گرديد.

ما امضا کنندگان اين بيانيه ضمن محکوم کردن حکم صادره، خواستار ايجاد امنيت روانی و قضايی برای خانواده ی زندانيان سياسی و جلوگيری از احضارها و دستگيری افرادی هستيم که اعضای درجه يک خانواده زندانيان سياسی به شمار می روند و ناچارند در طول سال های سخت حبس و زندان، پی گير وضعيت عزيزانشان باشند. تأسف بار تر اين که برخورد با خانواده ی زندانيان سياسی و توهين و بی حرمتی و بازداشت آنان رفتار ناپسندی ست که در حکومت گذشته نيز سابقه نداشته است.

کيوان صميمی
رسول بداقی
عيسی سحرخيز
حشمت الله طبرزدی
مهدی محموديان
جعفر(شاهين) اقدامی
رضا شريفی بوکانی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016