سه شنبه 9 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تقی پور، وزير ارتباطات: راه‌اندازی شبکه‌ای موازی در کنار اينترنت، اعتمادی به اينترنت نيست، مهر

وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات با بيان اينکه اعتمادی به شبکه اينترنت نيست، گفت: بسياری از کشورها شبکه ای موازی اينترنت را در کشور خود راه اندازی کرده اند از اين رو ما نيز اينترنت پاک را به تعبيری موازی با شبکه اينترنت در کشور راه اندازی می کنيم.

رضا تقی پور در گفتگو با خبرنگار مهر در تشريح اقدامات و برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای راه اندازی اينترنت پاک در کشور اظهار داشت: وجود آسيب های امنيتی در کنار آسيبهای فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی در شبکه اينترنت امروزه بسياری از کشورها را وادار کرده که شبکه ای موازی در کنار اينترنت راه اندازی کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امروز اعتمادی به شبکه اينترنت نيست

وی در پاسخ به اين سوال که آيا قرار است به موازات شبکه اينترنت در کشور ما نيز شبکه ای با محتوای اينترنت پاک راه اندازی شود، گفت: اين هم يک نوع تعبير است؛ البته می دانيد که امروز اعتمادی به شبکه اينترنت نيست و اينکه بخواهم وارد اين بحث شويم قطعا طولانی خواهد بود اما توجه به اين نکته ضروری است که بسياری از کشورها امروز برای کارهای جدی شان شبکه ای موازی اينترنت را در کشور خود راه اندازی کردند.

وزير ارتباطات با تاکيد براينکه مشابه ايده شبکه ملی اطلاعات که ما امروز آن را به عنوان برنامه درحال پياده سازی داريم امروز در بسياری از کشورها شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: براين اساس من فکر می کنم يکی از راههای شکل گرفتن اينترنت پاک به صورت منطقه ای و بين المللی، ارتباط همين شبکه های امن و پاک است که می تواند شبکه ای را فراتر و با محتوای سودمندتر برای انسانها شکل دهد.

اغلب کشورها مجبور به پالايش محتواهای غيراخلاقی اينترنت شده اند

وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات با بيان اينکه امروز اينترنت به اذعان مجامع بين المللی تا حدود زيادی از اهداف خود که تامين ارتباطات برای دهکده واحد جهانی بود فاصله گرفته است به مهر گفت: امروز شاهد هستيم که عمدتا صاحبان محتوا، کسب و کارهايی را به خاطر سودجويی و بعضی تجارتهای کثيف و غيراخلاقی وارد شبکه های اينترنت کرده اند به نحوی که در اغلب نشستهای جهانی به اين مسائل اشاره می شود.

تقی پور با تاکيد براينکه حتی اتحاديه جهانی مخابرات سال ۲۰۰۹ را با عنوان سال حفاظت از کودکان در برابر آسيبهای اينترنت نامگذاری کرد افزود: اين نشان می دهد در کنار مزيتهايی که در شبکه باند پهن اينترنت متصور هستيم اين شبکه امروز آسيبهايی هم به ويژه برای کشورهايی که قائل به ارزشهای ملی ، خانوادگی و اعتقادی هستند وارد کرده است.

وی تصريح کرد: در اين راستا بسياری از کشورها مجبور به پالايش محتواهای غيراخلاقی و غيرمفيد شبکه اينترنت شده اند که به ابعاد مختلف اجتماعی و سطوح مختلف برای جوانان و خانواده ها ضرر و زيان وارد می کند؛ حتی بسياری از اين جوامع تلاش کرده اند که راه حلی برای اين موضوع پيدا کنند که به نظر ما اينترنت پاک يک راه حل جامع و کامل است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016