پنجشنبه 11 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آقای رفسنجانی، کل اگر طبيب بودی سر خود دوا نمودی! ناصر مستشار

رفسنجانی : اگر جناحها با هم همکاری نکنند ؛ نظام سقوط خواهد کرد!

اين روزها همه نيروهای کنار گذاشته حکومتی پشت سر هاشمی رفسنجانی عليه جريانات مقابل جبهه گرفته اند تا از نابودی خويش جلوگيری نمايند.اما اين در حاليست که طرف های مقابل مانند تراکتور همه جا را شخم می زنند تا بذر های خود را بر زمين بپاشند ويک جمهوری اسلامی مورد دلخواه خود بپرورانند!
نامزدهای اصولگرا می گويند –

شرکت در انتخابات به معنای «تاييد رهبری و حکومت» است و مشاور رهبر ايران نيز تاکيد کرده که در اين انتخابات بايد «يکپارچگی و شور لازم برای حمايت از نظام مشاهده شود.»

جلالی کانديدای رد صلاحيت شده در مصاحبه با روز: «من در آن جلسه خطاب به آقای هاشمی گفتم شما با عملکردتان چکار کرديد که مومنان به انقلاب مردمی ۵۷ و جوانان به دين گريزی و دين ستيزی تبديل شدند. گفتم که خود من هم الان يک کافر تمام عيار به انقلاب و آرمان هايی هستم که جنتی مطرح می کنند. به آقای هاشمی گفتم اگر شما باور داريد که آقايان موسوی و کروبی و خاتمی، سران فتنه اصلاح طلبان هستند، من می گويم سه احمد به نام های احمد جنتی، احمد خاتمی و احمد علم الهدی جزو سران فتنه اصولگرايان محسوب می شوند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از آقای هاشمی بايد پرسيد ، شما خود چه کارنامه ای درخشانی از دوران زمامداری خود می توانيد به مردم ايران ارائه بدهيد؟

آقای رفسنجانی ،آن دورانی که شما بر سر مصدر بوديد چه خدمتی به مردم ايران کرديد ؟ که اينک همان مردم بايد بدنبال کشف شما بدوند؟

«هاشمی رفسنجانی با ابراز تاسف از وضعيت حاکم بر کشور، اظهار داشت: "امروز، مبارزه نديده‌ها، مبارز شده‌اند، جبهه‌نرفته‌ها و جنگ‌نديده‌ها، تحليل‌گر دوران دفاع مقدس شده‌اند و سرد و گرم نچشيده‌های انقلاب و مبارزه که تازه به دوران رسيده‌اند، گذشته‌ها را زير سؤال می‌برند که اميدواريم روزی اوضاع اصلاح شود."»

هاشمی رفسنجانی بعنوان يکی از مهره های اصلی شکل گيری نظام جمهوری اسلامی که بيش از دو دهه بر نظام و کشور ايران اختيار تام و تمام داشت، اين روزها توصيه‌هايی را به فعالان سياسی کشور بيان می کند که هيچ تاثيری در راه تغيير وبهبودی نظام سياسی گام موثر ندارد . روزی نيست که هاشمی رفسنجانی به عامران نظام گوش‌زد نکرده باشد. سخنانی که سرشار از تناقض، وارونه نشان دادن واقعيت‌ها و آغشته به خودپسندی و تکبر است. هاشمی رفسنجانی که سالها نيز زمام دولت را در نظام جمهوری اسلامی ايران بر عهده داشته ،همچنان از نظام به عنوان الگو برای کشورهای تازه رهيده از استبداد نام می برد. در حالی که نمی‌گويد الگوی نظام اسلامی چه نتايجی را برای ايران و شهروندانش به همراه داشته است. توسعه اقتصادی، آزادی‌های مدنی و ثبات و امنيت در اين سال‌ها کالايی کمياب است.فساد گسترده اقتصادی، رانت خواری، نا امنی، فرو ريختن بنيان‌های اخلاقی جامعه، فرار نخبگان از کشور تنها بخش کوچکی از نتايج حکومت اسلامی است. آنچه که از پيشرفت و تحولات نيز گفته می‌شود بيش از آنکه نشان و محصول مديريت نظام باشد، نتيجه تغييرات منتج از گذر زمان است. در مقايسه شرايط سه دهه‌ی گذشته کشورهای هم سطح ايران و شرايط حاضر اين کشورها می‌توان به عقب‌ماندگی‌ها پی برد. خسارت‌هايی که بخش عمده مسئو ليت آن متوجه دوران حکومت مداری هاشمی رفسنجانی در نظام جمهوری اسلامی ايران هست. هاشمی رفسنجانی که بر همه‌ی ارکان نظام نفوذ دارد و اعمال نظر و قدرت می‌کند.

رسايی:هاشمی گفت:شايد يک روز نظام ولايت فقيه نداشته باشد
من معتقدم اگر جايگاه ولی فقيه در اين کشور ضربه بخورد دشمن به نظام ضربه خواهد زد.
هاشمی ازعشق و علاقه خود به مقام معظم رهبری سخن گفت و تصريح کرد:من سه خط قرمز روشن دارم.-نظام۲- ولايت فقيه۳-شخص آيت الله خامنه ای

آقای هاشمی بخشی از تاريخ انقلاب اسلامی است و امام(ره) درباره ايشان فرمودند ،هاشمی زنده است چون نهضت زنده است و نفرمود نهضت زنده است تا هاشمی زنده است ... از نظر امام (ره) اين انقلاب است که همه ما را زنده نگه داشته و حتی ايشان برای خود نيز ...
http://www.rasaee.ir/Titr2.php?ID=582

- هاشمی رفسنجانی با انتقاد از سخنان يزدی:
بوی توطئه به مشام می رسد

در ميان همه تناقض‌های که تا کنون در بخش های مختلف سخنان رفسنجانی جلب نظر کرد: «توصيه‌ی مهم پرهيز از اختلافات مذهبی، قومی، نژادی، قبيله‌ئی و مرزی است. تفاوت‌ها را به رسميت بشناسيد و آن را مديريت کنيد. تفاهم ميان مذاهب اسلامی کليد نجات است. آن‌ها که آتش تفرقه‌ مذهبی را با تکفير اين و آن دامن می‌زنند، اگر خودشان هم ندانند مزدور و عمله‌ی شيطانند.» در اين شرايط ميتوان به رفسنجانی گفت: تو اگر طبيب بودی سر خود دوا نمودی. در جايی که قوميت‌های ايرانی سرکوب می‌شوند، نه تنها ديگر اديان و عقايد که اهل سنت که اکثريت جهان اسلام را تشکيل می‌دهند، سرکوب و تحقير می‌گردند، چگونه می‌توان سخن از «مديريت اختلافات» آن گفت. با اين توصيفات رفسنجانی، «مزدوران و عمله‌های شيطان» بيشترين نزديکی و قرابت را با ايشان دارند و اتفاقا مورد حمايت همه جانبه‌ نيز هستند. نسخه‌های درمانگر آقای رفسنجانی انگار تنها به کار مردم ليبی و مصر و بحرين می‌آيد و مردم سوريه و ايران را از آن بهره‌ای نيست. گرچه به هر حال در به روی اين پاشنه نخواهد چرخيد و باد حکومت اسلامی ايران را نيز با خودخواهد برد تا به رژيم های سرنگون شده تاريخ بپيوندد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016