جمعه 12 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پیش بینی مقامات رسمی از انتخابات: مشارکت بالا، رکورد تازه، ۶۰ درصد حضور

در حالی که رای گیری انتخابات مجلس در ایران همچنان ادامه دارد، مقامات رسمی در ایران اعلام مشارکت بالای مردم را زمینه چینی می کنند. همزمان خبرنگاران خارجی گزارش می گویند آنها را با اتوبوس به حوزه هایی که خود می خواهند می برند و امکان رفت و‌آمد آزاد از آنان سلب شده است. رسانه های نزدیک به مخالفان و تحریم کنندگان هم از عدم مشارکت مردم خبر می دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دبير ستاد انتخابات استان تهران: مردم با حضور چشمگير در انتخابات اميدهاي واهي دشمنان را نقش بر آب كردند

علي‌اكبر پوراحمدنژاد دبير ستاد انتخابات استان تهران و رييس كميته امور شهرستان‌هاي اين ستاد با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آن‌ها پاسخ گفت.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، مستقر در استانداري، پوراحمد‌نژاد اظهار كرد: حضور مردم به قدري چشم‌گير بود كه همه را به وجد آورده است و در كمال تعجب مردم عزيز و قدرشناس ما از ساعات اوليه در شعب اخذ راي حاضر شدند و شور و شعف خاصي ايجاد كردند و اميدهاي واهي دشمنان را نقش بر آب كردند.

وي افزود: ميزان استقبال از انتخابات به قدري بود كه بيشتر شهرستان‌هاي استان تهران اعلام كرده‌اند كه ممكن است با كمبود تعرفه مواجه شوند.

وي ادامه داد: اميدوارم اين شور و شعف تا ساعات آخر اخذ راي حفظ شود و مردم در كمال آرامش به وظيفه‌ شرعي و انقلابي خود عمل كنند.

وي تاكيد كرد: ‌از نظر تعرفه ما مشكل نداريم و در صورتي كه شهرستان‌ها به تعرفه نياز داشته باشند آن را در اختيار آن‌ها قرار خواهيم داد.

پوراحمد‌نژاد درباره اجراي مكانيزه انتخابات در شهرستان پاكدشت نيز گفت: با وجود اين‌كه در اين شهرستان طبق دستور وزارت كشور انتخابات به صورت مكانيزه برگزار مي‌شود اما ستاد انتخابات اين پيش‌بيني را داشته است كه در صورت مختل شدن سيستم به صورت معمولي در اين شهرستان انتخابات را برگزار كند. اما تاكنون روند انتخابات در اين شهرستان به صورت مكانيزه بوده است و جز يكي دو بار شاهد قطعي نبوده‌ايم.

مرتضوی: ملت ایران رکورد جدیدی را در تاریخ سیاسی ایران ثبت می‌کند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سید صولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: طبق گزارشاتی که از حوزه‌های انتخابیه شعبه سراسر کشور و بازرسان اعزامی به استان‌ها به ما رسیده است حضور مردم چشمگیر، زائد الوصف و دشمن شکن است و به فضل الهی ارزیابی ما این است که انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مقام مقایسه با انتخابات مجالس گذشته تا به الان کم نظیر ارزیابی می‌شود.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که ملت ایران رکورد جدیدی را در تاریخ سیاسی ایران ثبت و ضبط خواهد کرد. لذا امیدواریم این همه شور و نشاط و وفاداری سبب پیشرفت هر چه بیشتر جمهوری اسلامی ایران شود. قطعا این حماسه حضور لبیک به بیانات رهبر معظم انقلاب و مقتدای ملت عزیز کشورمان است که این پیامی شفاف و گویا برای دشمنان اسلام است.

وی ادامه داد: ملت ایران خطاب به دشمنان است دست از دسیسه‌ها، عنا‌د‌ها و توطئه‌های خود علیه ملت بزرگ ایران دست بردارید لذا هر چه شما فشارها را سنگین تر کنید ملت ایران آبدیده تر استوار‌تر و محکم تر در صحنه حاضر خواهد بود.

وی افزود: 20 اطلاعیه از سوی وزارت کشور اعلام شده است و ما گام به گام وظایف و تکالیف قانونی‌مان را ادامه می‌دهیم.

سخنگوي شوراي نگهبان: رشد ۸ تا ۹ درصدی تعداد رای دهندگان نسبت به مجلس هشتم

سخنگوي شوراي نگهبان گفت: همكاران ما تا كنون گزارش مهمي از تخلفات اعلام نكرده‌اند و اشكلات بسيار جزئي بوده است.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) مستقر در شوراي نگهبان، عباسعلي كدخدايي در جمع خبرنگاران تصريح كرد: تا ساعت 11 صبح امروز ميزان مشاركت مردم نسبت به مجلس هشتم بيشتر گزارش شده و برآورد ما اين است كه اين ميزان حدود 8 الي 9 درصد رشد داشته است. البته آمار دقيق را يكي دو ساعت ديگر اعلام مي‌كنيم.

خبرنگاري در خصوص افزايش ساعت راي‌گيري سوال كرد كه كدخدايي پاسخ داد: ‌افزايش ساعت راي‌گيري در اختيار وزارت كشور است و اگر چنين نيازي احساس شود اين كار انجام مي‌شود.

اين عضو حقوقدان شوراي نگهبان با بيان اينكه اخذ آرا روند ثابتي دارد و در همه مراحل عوامل نظارتي شوراي نگهبان حضور دارند، افزود:‌ تاكنون تخلف خاصي روي نداده و گزارشي در اين رابطه به دست ما نرسيده است.

كدخدايي گفت: در برخي حوزه‌ها گزارش شده كه مردم از ساعات ابتدايي امروز يعني حدود 4 صبح در شعبات اخذ راي حضور يافته‌اند.

وي با اشاره به روند انتخابات در حوزه‌هايي كه اخذ راي در آنها به صورت رايانه‌اي انجام مي‌شود، اظهار كرد: در حوزه‌هايي كه اخذ راي به صورت رايانه‌اي پيش‌بيني شده بود، روند اقدامات به خوبي انجام شده و فقط اشكلات جزئي فني بوده كه اميدواريم با تدابير اتخاذ شده مساله حل شود.

استاندار تهران: استقبال مردم از انتخابات فراتر از تصورات ما است

استاندار تهران، با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در محل استانداري تهران ، استقبال مردم از انتخابات را در حوزه‌هاي انتخابيه فوق‌العاده توصيف كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) مستقر در استانداري تهران، مرتضي تمدن در جمع خبرنگاران گفت: با روندي كه در شعب اخذ راي در استان مي‌بينيم، حضور گسترده‌ي مردم براي راي دادن در شعب اخذ راي بسيار چشمگير است و تصور مي‌كنم، بايد زمان اخذ راي تمديد شود.

وي افزود: البته بايد صبر كنيم و در صورتي كه در ساعات پاياني لازم بود، پيشنهاد تمديد زمان اخذ راي را به ستاد انتخابات خواهيم داد.

وي تاكيد كرد: حضور مردم در پاي صندوق‌هاي راي در استان فوق‌العاده بوده است و بازديدهايي كه من از شعب اخذ راي داشتم، نشان مي‌دهد كه مردم به طرز فوق‌العاده‌اي در پاي صندوق‌هاي راي حاضر شده‌اند.

استاندار تهران افزود: معمولا بعدازظهر شاهد ازدحام جمعيت در پاي صندوق‌هاي راي بوده‌ايم، اما در اين دوره بعيد مي‌دانم كه ساعت خلوتي داشته باشيم و استقبال مردم فراتر از تصورات ما است.

تمدن در پاسخ به اين سوال كه آيا تعرفه در شعب اخذ راي كم نيامده است؟ گفت: تاكنون گزارشي مبني بر كم آمدن تعرفه نداشته‌ايم، اما در صورتي كه لازم باشد تعرفه به اندازه‌ي كافي تهيه شده است و مشكلي از اين نظر وجود ندارد.

وي در پاسخ به اين‌كه آيا تا كنون مساله و مشكلي در استان تهران مشاهده شده است؟ اظهار كرد: در تمام شعب اخذ راي در كمال آرامش و انضباط، راي‌گيري انجام مي‌شود و هيچ مساله‌اي كه نشان دهد روند راي‌گيري با مشكل مواجه شده، دريافت نشده است.

وزير كشور: حضور پررنگ مردم در پاي صندوق‌هاي راي مشاهده مي‌شود

وزير كشور گفت: گزارش‌ها حاكي از حضور پررنگ مردم در پاي صندوق‌هاي راي است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مستقر در ستاد انتخابات كشور، مصطفي محمدنجار صبح امروز در نشستي خبري با خبرنگاران اظهاركرد: ما دائما با استانداران، مراكز استان‌ها و فرمانداري‌ها در تماس هستيم و اخبار مربوط به انتخابات را رصد مي‌كنيم و اين ارتباط ما به صورت شبانه‌روزي است و ادامه خواهد داشت.

وي تاكيد كرد: همه گزارش‌ها حاكي از اين است كه بحمدالله از ساعتي كه زنگ آغاز انتخابات بزرگ به صدا درآمده است، حضور مردم در پاي صندوق‌هاي راي پررنگ بوده و حتي در برخي از استان‌ها قبل از ساعت 8 صبح مردم پشت در شعبه‌ها صف بسته‌اند، چنانچه وقتي من با استانداران صحبت مي‌كردم به من گفتند مثلا در استان فارس در شاهچراغ مردم صف طولاني براي راي دادن تشكيل داده‌اند.

وزير كشورهمچنين به مردم توصيه كرد كه در همين ساعات اوليه در پاي صندوق‌هاي راي حضور پيدا كنند و با تاسي به مقام معظم رهبري اين كار را انجام دهند.

نجار اظهاركرد: بحمدالله حضور جوانان و علي‌الخصوص راي اولي‌ها كه از حق قانوني خود استفاده مي‌كنند، نشاط‌انگيز است. همچنين اعضاي خانواده‌ها نيز با هم در پاي صندوق‌ها حضور پيدا كردند و طراوات خاصي به انتخابات دادند.

وي همچنين اظهار كرد: ما در ستاد انتخابات كشور با سامانه جامعي كه داريم همه اخبار را در سراسر شعبه‌ها كه حدود 47 هزار شعبه است، در سراسر كشور رصد مي‌كنيم. تمامي شعبه‌ها به مركزيت ستاد انتخابات كشور به هم متصلند و در ارتباط دائم به سر مي‌برند.

وزير كشورهمچنين گفت: از ملت قهرمان و رشيد ايران مي‌خواهيم كه حتما شناسنامه و كارت ملي خود را براي راي دادن همراه داشته باشند. البته همراه داشتن كارت ملي الزامي نيست، ولي وجود كارت ملي و نوشتن كلي انتخاباتي فرآيند راي‌گيري را تسهيل مي‌كند.

نجار اظهار كرد: از مردم عزيزمان مي‌خواهيم كه از حق خود استفاده كنند و به تمام كانديداها در حوزه انتخابيه‌شان راي دهند، به طور مثال در تهران به هر 30 نفر راي داده شود.

وي در پايان اظهار كرد: مردم ما با حضور گسترده خود در پاي صندوق‌هاي راي بار ديگر با آرمان‌هاي امام راحل، شهدا و ايثارگران تجديد ميثاق خواهند داشت و افتخار ديگري مي‌آفرينند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016