جمعه 19 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور: پرونده فساد مالی اخیر از سوی قوه قضائیه رسانه‌ای نشد، ایلنا

ایلنا: رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه این سازمان قصد تقویت رویکرد برخوردی را ندارد گفت: مبارزه با فساد در جهاد اقتصادی یک مقوله اساسی است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در نشست تخصصی نقش نظام بانکی در جهاد اقتصادی که عصر دیروز در دانشگاه دفاع ملی برگزار شد با اشاره به نام‌گذاری سال 90 به عنوان سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که باید در حوزه جهاد اقتصادی مورد توجه قرار گیرد این است که بدانیم در جهاد چه اموری اصل است. اساساً در جهادها تفکیک روشن صفوف، نظم، مدیریت و برنامه‌داشتن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: حال چرا از تعبیر جهاد برای رشد اقتصادی استفاده می‌شود؟ مقام معظم رهبری در این خصوص می‌فرمایند من از تعبیر جهاد استفاده می‌کنم چرا که دشمن در حوزه اقتصادی روبروی ما است و تلاش می‌کند به کشور ما آسیب برساند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: اظهارات اخیر اوباما رئیس جمهور آمریکا در آیپک و همچنین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران همه نشان‌دهنده یک جنگ تمام عیار اقتصادی است. این‌که رئیس جمهور آمریکا می‌گوید من بزرگ‌ترین کار علیه ایران یعنی متحدکردن جامعه جهانی را بر عهده داشتم یعنی چه؟! آنان صراحتاً اعلام می‌کنند که ما می‌خواهیم علیه ایران فشار و تحریم اقتصادی وارد کنیم تا از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و سر جای خود بنشیند. اوباما وعده داد که تا پایان سال 2012 اهداف خود علیه ایران را عملی کند.

پورمحمدی افزود: تدارک ما با سازوکار و برنامه‌ریزی دشمن سنخیت نداشت و یک کار جهادی را می‌طلبید. بیمه، ‌گمرک و مالیات سازوکار اصلی بستر کسب و کار است و باید در مسیر صحیح خود شکل بگیرد.

وی در ادامه مبارزه با فساد در جهاد اقتصادی را یک مقوله اساسی دانست و افزود: نمی‌توان به هیچ وجه از مبارزه با فساد غفلت کرد. فساد یعنی زمین‌گیرکردن همه فعالیت‌های کشور به خصوص فعالیت اقتصادی.


کنترل، مراقبت و هشدار رویکردی است که از سال جدید با قدرت بیشتر ادامه خواهد یافت

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور قصد تقویت رویکرد برخوردی را ندارد. البته رویکرد برخوردی را در حد ضرورت نیاز می‌بینیم.

هم‌اکنون مبارزه با فساد در سازمان بازرسی کل کشور از طریق نظارت بیشتر و پیشگیری تعقیب می‌شود؛ یعنی کنترل، مراقبت و هشدار رویکردی است که تا امروز تعقیب می‌شد و از سال جدید با قدرت بیشتر ادامه خواهد یافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پورمحمدی همچنین در واکنش به اظهارات حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی به عنوان رئیس این کارگروه که معتقد بود نمی‌بایست تخلف بانکی اخیر رسانه‌ای می‌شد، گفت: این پرونده از سوی قوه قضائیه رسانه‌ای نشده است. بلکه در یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس مطرح شده بود و توسط چند نماینده مجلس رسانه‌ای شد.

وی ادامه داد: بعد از مطرح‌شدن این پرونده به واسطه ابعاد گسترده آن دیگر نمی‌توانستیم آن را حذف کنیم. بنابراین باید با جدیت و قدرت وارد می‌شدیم و ابعاد آن را روشن می‌کردیم. البته اساساً مشخص نیست سانسور اخبار همیشه به نفع آدم تمام شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان گفت: اتفاقاً بنده شوک وارد شده به جامعه از طریق رسانه‌ای‌شدن پرونده تخلف بانکی اخیر را مثبت ارزیابی کرده و باید از فرصت ایجادشده برای ترمیم بستری که این تخلف در آن شکل گرفت نهایت استفاده را ببریم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016