سه شنبه 23 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قتل عام ده ها نفر در شهر حمص سوريه که اکثر آن ها زن و کودک هستند، العربيه

دبی-العربيه.نت - نيروهای دولتی در سوريه اقدام به قتل هام ده ها نفر در منطقه کرم الزيتون شهر حمص کردند که اکثر آن ها از زنان و کودکان هستند.

شورای عمومی انقلاب سوريه اعلام کرد که اين کشتار به دست نيروهای امنيتی و لباس شخصی وابسته به نظام بشار اسد رئيس جمهور اين کشور صورت گرفته است. بنا بر اين اعلام نيروهای امنيتی با يورش به منازل در کرم الزيتون سر ده ها تن از خانواده ها را از تن جدا کردند و شماری از خانه ها را به آتش کشيدند. تا ساعات صبح دستکم ۴۷ جنازه يافته شد که يا به آتش کشيده شدند، يا اعضای آن ها شکسته بود يا سرشان از تنشان جدا شده بود.

تصاوير منتشره توسط فعالان سوری در اينترنت خانواده هايی را نشان می دهد که جنازه های سر بريده يا آسيب ديده آن ها در کنار هم در خانه ها قرار گرفته اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از سوی ديگر نيروهای امنيتی سوريه اقدام به محاصره محله صلاح الدين شهر حلب و دستگيری ده ها تن از جوانان کردند. آن ها در پی زخمی هايی بودند که در تظاهرات شبانه در اين شهر شرکت کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سوريه نيروهای امنيتی برای متفرق کردن جمعيت پرشمار تظاهر کنندگان در شهر حلب اقدام به شليک آتش به سوی آن ها کردند.

سخنگوی شورای عمومی انقلاب سوريه در حلب اعلام کرد که بيش از ۵ هزار نفر در تظاهرات شبانه حلب که از سه مسجد به حرکت در آمدند شرکت کرده بودند.

در تحولی ديگر شامگاه يکشنبه برای نخستين بار از آغاز اعتراض ها در سوريه، دمشق پايتخت اين کشور شاهد درگيری ميان جدا شدگان از ارتش سوريه و نيروهای دولتی بود.

جدا شدگان که گروهی با نام "ارتش آزاد سوريه" تشکيل داده اند، در محله های رکن الدين و خيابان بغداد در قلب دمشق با نيروهای دولتی درگير شدند.

حدود يک سال از آغاز اعتراض ها در سوريه و سرکوب آن ها توسط نيروهای دولتی می گذرد.

اين تحولات همراه بود با پايان سفر بی نتيجه کوفی عنان فرستاده ويژه سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب به سوريه.

کوفی عنان شنبه به سوريه رفته بود و دو بار با بشار اسد رئيس جمهور اين کشور ديدار و گفت و گو کرد. به گفته عنان در جمع خبرنگاران او در اين ديدارها پيشنهادهايی عملی به بشار اسد داده است که اجرای آن ها می تواند راه را برای حل و فصل بحران سوريه باز کند.

منابع سازمان ملل متحد گفته اند که محورهای پيشنهادهای عنان عبارتند از: "متوقف کردن خشونت ها، آزادی همه زندانيان سياسی، صدور مجوز رساندن کمک های انسانی به مردم ساکن مناطق آسيب ديده از درگيری ها و گفت گوی دولت سوريه با مخالفان."

اما عنان در حالی سوريه را به مقصد قطر ترک کرد که با مقام های اين کشور به توافقی دست نيافته است.

به گزارش خبرگزاری دولتی سوريه "سانا" بشار اسد در ديدار شنبه با کوفی عنان گفته است گفت و گو در سايه "فعاليت گروه های مسلح تروريست" نتيجه بخش نخواهد بود.

مقام های سوريه از ابتدای آغاز اعتراض ها مدعی هستند که در حال مبارزه با گروه های مسلح تروريست هستند. معترضان اما اين روايت را بهانه ای برای سرکوب اعتراض ها می دانند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016