شنبه 27 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محروميت زندانيان سياسی بابل از مرخصی نوروزی، کلمه

زندانيان سياسی بابل در ايام عيد نوروز همچنان بلاتکليف و از حق مرخصی محروم هستند.

به گزارش کلمه، خانواده های آريا آرام نژاد هنرمند حامی جنبش سبز،عليرضا فلاحتی دبير شاخه جوانان جبهه مشارکت،محمدرضا کربلائی آقا ملکی محمد معصوميان مصطفی ابراهيم تبار هر سه عضو ستاد مهندس موسوی در مازندران بودند، روز چهارشنبه با مراجعه به دادستانی، موافقت شفاهی برای آزادی اين زندانيان سياسی را گرفتند ولی تاکنون مقامات زندان با مرخصی آنان موافقت نکرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين پنج تن در حوادث پس از عاشورای ۸۸ دستگير و هر يک به تحمل ۶ ماه حبس تعزيری محکوم شده اند. اين زندانيان سياسی تاکنون نيمی از دوران حبس شان سپری شده ولی هم چنان از مرخصی محروم هستند.

از طرفی عليرضا شهيری رئيس ستاد انتخاباتی مهندس موسوی در بابل و دکتر احمد ميری معاون سياسی امنيتی استاندار مازندران در دوران اصلاحات که قرار بود اين هفته به دستور دادستان به مرخصی بيايند، تحت تحت فشارنيروهای امنيتی اطلاعاتی استان اجازه مرخصی نيافتند.

ميری به يک سال و شهيری به ۹ ماه حبس محکوم شده اند.

پيش از اين نيز رئيس زندان شهرستان بابل(ناصر بابازاده) و جعفری دادستان بابل با فشارهای اداره اطلاعات استان مازندران با آزادی مشروط علی تاری رئيس ستاد انتخاباتی مهندس موسوی در مازندران و دکتر علی اکبر سروش عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت مخالفت کرده بودند.

در هفته گذشته نيز مازيار يزدانی نيا علی عباسی و رحمان يعقوبی فعالين دانشجوئی دانشگاه مازندران که به ۶ ماه حبس تعزيری محکوم شده بودند پس از گذراندن نيمی از دوران حبس شان از زندان متی کلا آزاد شدند.

اين فعالان دانشجويی روز ۲۶ خرداد ۸۸ در حوادث پس از انتخابات در بابلسر و دانشگاه مازندران دستگير و از سوی دادگاه انقلاب شهرستان بابلسر به ۶ کاه حبس تعزيری محکوم شده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016