چهارشنبه 10 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ضرب و شتم شديد مهدی محموديان توسط ماموران، جرس

در نامه مادر اين زندانی سياسی به رئيس سازمان زندانها افشا شد

جـــرس: مادر روزنامه نگار زندانی، مهدی محموديان، طی نامه ای خطاب به رئيس سازمان زندانها پرده از ضرب وشتم شديد فرزندش توسط ماموران برداشته است.

بنا به گزارش های رسيده به جرس، فاطمه الوندی، مادر مهدی محموديان، طی نامه ای خطاب به اسماعيلی، رئيس سازمان زندان ها، از ضرب و شتم شديد فرزند روزنامه نگارش توسط ماموران سخن گفته است .

متن نامه مادر افشاگر شکنجه و آزار متهمان در بازداشتگاه کهريزک و از فعالان جنبش سبز، به شرح زير است:

جناب آقای اسماعيلی
رياست محترم سازمان زندانها
سلام عليکم
احتراما اينجانب فاطمه الوندی مادر مهدی محموديان که مدت دو سال و نيم است در زندان رجايی شهر در حال گدراندن دوران محکوميت خود می باشد هستم.

با توجه به سمت و مسئوليت شما، اندکی تأمل در پرونده فرزندم مهدی و ساير زندانيان مشابه شما را متوجه ستم هايی که بر ايشان و خانواده هايشان رفته می نمايد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جناب آقای اسماعيلی
علت اينکه به عنوان مادر يک زندانی که در حال گذراندن دوران محکوميت خود می باشد برای شما نامه می نويسم، پخش مصاحبه اخير شما به خبرگزاری ايلنا بود که پس از آن بسيار خوشحال شدم که بالاخره يک مسئولی پيدا شد که با صراحت و شجاعت مسئوليت قانونی خود را در قبال زندانيان سياسی و مطبوعاتی بپذيرد و به صراحت اعلام کند.

از آنجايی که احساس کردم از اين به بعد با شما راحت تر می توانم صحبت کنم بخشی از بيانات دلگرم کننده شما را که منتشر شده است با هم مرور می کنيم:

۱- "در زندان اوين بخشی وجود ندارد که تحت نظارت و مسئوليت ما نباشد"
۲- "در حوزه رسيدگی ها نگهداری زندانيان با ماست"
۳- " درحوزه زندانبانی آنجه که بحث زندانبانی با ماست و بنده مسئوليت زندانبانی زندان های کل کشور و همه آنجه که داخل زندان ها و زندان اوين می گذرد را دارم و من امروز عرض می کنم ما در کشور بازداشتگاهی که تحت پوشش و نظارت و مسئوليت ما نباشد نداريم."
۴- " زندان محل نگهداری، اصلاح، تربيت و فعاليت های فرهنگی، اصلاحی و تربيتی است. "

جناب آقای اسماعيلی

اينک با استناد به جملات بالا قدری با هم درد دل کنيم:
۱- فرموده ايد که در زندان اوين بخشی وجود ندارد که تحت نظارت و مسئوليت من نباشد، در اين خصوص به استحضار جنابعالی می رسانم که از صبح روز يک شنبه يازدهم دی ماه همين سال تا ۱۴ ديماه، روز چهارشنبه، فرزندم مهدی محموديان را از زندان رجايی شهر برده اند و به محض سوار شدن به اتومبيل يکی از همراهان گلوی او را فشرده تا صدای او در نيايد و سه نفر ديگر تا رسيدن به زندان اوين او را کتک زده اند. در اوين به مدت ۴ روز به قدری او را کتک زده اند که حداقل در يک مرحله کار به بيهوشی رسيده و در بهداری اوين از ماسک اکسيژن استفاده کرده اند. خوشبختانه فرموديد مسئوليت زندان بانی با شماست. آيا اين اتفاقات با مسوليت شماست؟

۲- فرموده ايد در حوزه رسيدگی ها نگهداری زندانيان با ماست. اگر درست متوجه شده باشم مسئولين قضايی فرد زندانی را جهت گذراندن دوران محکوميت خود به شما به صورت امانت تحويل می دهند تا از او نگهداری کنيد. آيا هميشه از امانت ها اينگونه نگهداری می کنيد؟

۳- فرموده ايد مسئوليت زندانبانی کل کشور و هم آنچه که در داخل زندان ها و زندان اوين می گذرد با ماست.

جناب آقای اسماعيلی

فرزندم در اثر بلايا و حوادثی که در زندان های تحت مسئوليت شما بر او رفته است دچار صدمات روحی و جسمی شده که بعضا غيرقابل درمان می باشد و اخيرا هم حدود ۴۵ روز در بيمارستان بستری بوده است و بر اساس تأکيدات مکرر پزشکی قانونی می بايست در فضايی خارج از زندان درمان شود و پزشک معالج او به صراحت اعلام داشته در طول درمان يک ساله، ماهی يک بار بايد ويزيت شود تا بيماری او گسترش نيابد. ولی مسئولين تحت امر شما مسئوليت شما را ناديده گرفته و حتی اجازه ويزيت ماهيانه هم به او نمی دهند.

۴- جناب آقای اسماعيلی شما فرموده ايد زندان محل نگهداری، اصلاح، تربيت، فعاليت های فرهنگی و تربيتی می باشد، برادر عزيز، پدربزرگ های ما و شما می گفتند در دوران کودکی و در مکتب خانه ها برای تربيت و اصلاح کودکان از چوب و فلک استفاده می کردند که آثار روحی و روانی آن را در کهنسالی فراموش نکرده بودند.

حالا چگونه است که می بايد امروزه با زندانيان عقيدتی و سياسی که هر کدام سرمايه های عظيم اين جامعه هستند اينگونه برخورد شود؟

برادر گرامی
از اينکه مصدع اوقات شدم پوزش می خواهم و فقط قصدم بر اين بود که بصورت بسيار بسيار خلاصه به اطلاع شما برسانم که با فرزندان اين مرز و بوم در مجموعه تحت مسئوليت شما چگونه رفتار می کنند.
و يادآوری می کنم که در روز پاسخگويی در پيشگاه عدل الهی، گفتن مأمور بودم و معذور و يا اطلاع نداشتم، پذيرفته نيست.

با احترام فاطمه الوندی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016