شنبه 5 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پیام تبریک نوروزی خسرو کردپور مدیر آژانس خبری موکریان در مهاباد

هر سال همگام با پایان زمستان و طلوع بهار، نوروز این جشن باستانی، حداقل در دوازده کشور خاورمیانه که در قرون گذشته بخشی از ایران زمین بوده اند و در فرهنگ و مردم شناسی، به آن حوزه ی نوروز اطلاق می گردد، جشن نوروز برگزار می شود.

مراسم نوروز تا حد زیادی در بین مردم این کشورها مشترک است، اما در بین کردها، نوروز، یک ریشه و پیوست تاریخی - افسانه ای دارد و آن هم افسانه مشهور ضحاک ستمگر و کاوه آهنگر و جوانان کردی که از دست ظلم و سفاکی وی رهایی جستند و موسم بهار و نوروز، بر ستیغ کوهستانهای گردنکش آتش افروختند که شعله سرخ آن نشانه هویت و ابراز وجود و پیروزی و آتشی بر هیمنه و ستون های ستمگری بود.

به دلیل سابقه باستانی این آیینها و آفرینش هزاران اثر ادبی و تحلیلی فاخر، سخن نو آوردن در این باره بسی سخت است، اما به اجمال می توان گفت نوروز در میان مردمان این کشورها تجدید خاطره انسان فراموشکار با طبیعت پایدار و نشان از پایان دولت زمستان و طلوع امید و رویش و خیزش طبیعت است تا بدان حد که گویی واقعیت نیست و سراسر تخیل است و فسانه؛ رویایی شیرین و به غایت زیبا.

اولین روز سال به تعبیری سرآغاز هویت سیاسی و فرهنگی انسان کرد و زایش و شکفتن اوست. عنصر آتش نوروز بسان خورشید در آغوش نیلی آسمان رسالتی ندارد جز زدودن زردی از رخساره ملت خسته از رنج دوران و ستم حاکمان.

حلول بهار در جان مردمان این سرزمین و نکوداشت این فرخنده ایام، پیوند نسل های متوالی به یکدیگر و طبیعت است.همیشه بوده و بادا همچنان برقرار.

آژانس خبری موکریان ضمن تبریک صمیمانه این روزها به مردم این سرزمین ها امیدوار است سال نو سالی پر از صلح، آرامش و تکریم حقوق انسانها به ویژه مردم کرد باشد.

در سالی که گذشت «آژانس خبری موکریان » به روال چهار سال گذشته با رعایت و تاکید بر التزام به اصول کار حرفه ای اطلاع رسانی و کمک به گردش آزاد اطلاعات، با حرکت در چهارچوب این پرسنیپ ها، خوشبختانه توانسته چونان منبعی موثق در عرصه فعالیت رسانه ای باقی بماند و با رعایت دقت و بی طرفی و سرعت در خبررسانی به آینده امیدوارتر باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با در نظر گرفتن پیشنهادهای علاقمندانی که به طرق گوناگون ایده ها و نظرات خود را به دست اندرکاران سایت رسانیده اند، در حد توان تغییراتی در محتوا و شکل سایت ایجاد نموده و از این جهت خود را مرهون لطف آنان می داند.

برای این سامانه خبری سال 1390 از هر جهت سالی پرکار و متنوع بود، تنوع و توسعه خبری در زمینه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... در قیاس با سالهای گذشته مشهود و چشمگیر است بطوریکه اخبار منتشره در این سایت، مورد استناد و استفاده بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی به ویژه نشریات و سایت های خبری که اخبار مناطق کردنشین را پوشش می دهند واقع گردید.

برای کسانی که در حوزه رسانه در داخل کشور فعالیت می کنند به آسانی قابل درک است که در وضعیت سیاسی کردستان، رسانه ای ماندن یعنی راه رفتن بر لبه تیغ.

در سالی که گذشت برای اولین بار با مصور کردن اخبار و تهیه فیلم مستند کوتاه با تمام مشکلات فنی و تکنیکی موجود، سعی در غنای سایت کردیم که این امر با استقبال خوب کاربران مواجه شد و ما را به ادامه راه امیدوارتر نمود.

اما با وجود همه موانع و سختی های فرارو، معتقد به حرکت و زیست در فضای واقعی و به دور از ایده آلهای ذهنی بوده و تلاش و فعالیت را در فضای موجود، اوج حرفه ای گری می دانیم و ما در این فضا علیرغم مشکلات موجود و کمبود کادر حرفه ای و متخصص، مفتخریم که در امر اطلاع رسانی توانسته ایم بر بخشی از مشکلات فایق آییم و روال کارها را همچنان با همت وانگیزه های بشر دوستانه ادامه دهیم.
آژانس خبری موکریان ضمن تبریک مجدد فرارسیدن بهار، برای همه هم میهنان سالی سرشار از امنیت و رفاه، و جهانی آکنده از صلح،عدالت و انسانیت را آرزو می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016