دوشنبه 7 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاپ بنديکت شانزدهم بعد از مکزيک به کوبا می رود

به گزارش يورونيوز، پاپ بنديکت شانزدهم در آخرين روز از حضور خود در مکزيک در جريان اجرای يک مراسم عشای ربانی، قاچاق مواد مخدر و فساد مالی در اين کشور را مورد انتقاد قرار داد. وی در آخرين روز از اين سفر سه روزۀ خود که با استقبال صدها هزار نفر از مردم مکزيک روبرو شد از مردم اين کشور خواست خشونت را نفی کنند. بيش از ۶۰۰ هزار نفر در اين مراسم عشای ربانی شرکت کرده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پاپ بنديکت شانزدهم در پايان اين مراسم عشای ربانی مکزيک را به مقصد کوبا ترک کرد. اين نخستين سفر يک مقام عاليرتبۀ مذهبی به اين کشور از سال ۱۹۹۸ به اينسوست. پس از سفر پاپ ژان پل دوم در آنسال هيچ مقام مذهبی ديگری در اين مرتبه به کوبا سفر نکرده است.

سفر پاپ بنديکت شانزدهم به کوبا با يک مراسم مذهبی عمومی در شهر سانتياگو در غرب کوبا آغاز خواهد شد.

در آستانۀ اين سفر، گروه موسوم به زنان سپيد پوش در شهر هاوانا، پايتخت کوبا راهپيمايی کردند. يکی از اين زنان می‌گويد:” به عنوان افرادی که در اين کشور به حاشيه رانده شده اند حق داريم که حتی به اندازۀ يک دقيقه با عاليجناب پاپ ديدار کنيم.”

گروه زنان سپيد پوش که از وابستگان زندانيان سياسی در کوبا هستند خواهان ديدار با پاپ بنديکت شانزدهم و گفتگو با وی دربارۀ وضعيت حقوق بشر در اين کشور شده اند. اين گروه می گويد پاپ بايد واقعيت جامعۀ کنونی کوبا را بشناسد. پاپ هنوز به درخواست ديدار گروه زنان سپيد پوش پاسخی نداده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016