دوشنبه 14 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون درمان وزارت بهداشت: گزارش حقوق بشر سازمان ملل در مورد دو جنسيتی ها کذب است

ايرنا ـ تهران- معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ادعای احمد شهيد گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در مورد نقض حقوق دو جنسيتی ها در ايران کذب محض است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ 'حسن امامی رضوی' در گفت و گويی افزود: آنچه گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در خصوص دو جنسيتی ها ادعا کرده صحت نداشته و کذب محض است و اين افراد در چارچوب قانون کاملا از حقوق لازم پزشکی برای تغيير وضعيت جنسيتی خود در ايران برخوردار هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اظهار داشت: اين افراد دو دسته هستند، يک گروه کسانی هستند که مشکلات ژنتيکی دارند و دارای ظاهر متفاوت هستند که اينگونه افراد برای تغيير جنسيت از لحاظ پزشکی و قانونی از کودکی تا بزرگسالی هيچ مشکلی ندارند.

امامی رضوی افزود: گروه دوم افرادی هستند که مشکلات ژنتيکی ندارند؛ ولی به لحاظ روحی پسر دختر نما يا دختر پسرنما هستند که اين افراد برای تغيير جنسيت بايد از پزشکی قانونی مجوز بگيرند.

وی افزود: در صورتی که کارشناسان پزشکی قانونی اين معضل را در آنان تشخيص داده و تاييد کنند مراکز درمانی دولتی و خصوصی نسبت به تغيير جنسيت آنان مبادرت می کنند.

امامی رضوی خاطرنشان کرد بنابراين، گزارش احمد شهيد در خصوص نقض حقوق افراد دو جنسيتی در ايران، کاملا رد می شود و اين افراد از همه حقوق خود برای تغيير جنسيت و ساير حقوق قانونی در کشورمان برخوردارند.

'احمد شهيد' نماينده حقوق بشر سازمان ملل اواخر سال گذشته در گزارشی از تضييع حقوق بشر در ايران سخن گفته است که يک بخش از اين گزارش به تضييع حقوق افراد دو جنسيتی اشاره دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016