یکشنبه 20 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

'آمریکا و متحدانش در پی بسته شدن تاسیسات فردو'

به گزارش بی بی سی فارسی روزنامه نیویورک تایمز خبر داده آمریکا و متحدان اروپایی اش در پی بسته شدن فوری و برچیده شدن نهایی تاسیسات فردو هستند.

به گزارش این روزنامه آمریکا و متحدانش در عین حال می خواهند در مذاکرات قریب الوقوع خود با ایران از تهران بخواهند تولید اورانیوم با غلظت بالا را به حالت تعلیق دربیاورد و ذخیره اورانیوم غنی شده با غلظت بالای خود را نیز از کشور خارج کند.

آخرین دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در ژانویه سال ۲۰۱۱ میلادی در استانبول بدون آن که به نتیجه‌ای برسد، برگزار شد.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود که مذاکرات دو طرف در تاریخ ۱۳ و ۱۴ آوریل در استانبول ترکیه برگزار می شود، با این همه کمی بعد ایران موضع خود را تغییر داد و گفت استانبول در این مذاکرات بی طرف نیست و گفتگوها باید در کشوری بی طرف مثل عراق برگزار شود.

نیویورک تایمز به نقل از برخی کارشناسان نوشته پذیرش چنین درخواستی برای رهبران ایران که می خواهند نشان بدهند دست بالا را در مذاکرات دارند دشوار خواهد بود با این همه دولت آمریکا با کمتر از بسته شدن تاسیسات فردو کنار نخواهد آمد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همین حال روزنامه واشنگتن پست خبر داده که تصاویر هوایی تاسیسات هسته ای فردو سه سال پیش توسط یک هواپیمای بدون سرنشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا که به عمق خاک ایران نفوذ کرده بود گرفته شده است.

به گزارش این روزنامه در این عملیات هواپیمایی بدون سرنشین که به آر-کیو-سنتینل معروف بوده به عکس برداری از این منطقه پرداخته است.

واشنگتن پست به نقل از مقامات امنیتی آمریکایی بدون ذکر نامشان می نویسد صدها هواپیمای بدون سرنشین آمریکا بارها به عمق خاک ایران نفوذ کرده اند و اطلاعات جمع کرده اند. به گزارش این روزنامه گر چه تحلیل گران آژانس های اطلاعاتی آمریکا در طول عملیات با دقت مراقب واکنش احتمالی وزارت دفاع ایران بوده اند اما یک مقام امنیتی آمریکا که نخواسته نامش فاش شود به این روزنامه گفته که وزارت دفاع ایران از این عملیات بویی نبرده است.

واشنگتن پست نوشته پیش از اینکه یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا توسط ایران سرنگون شود، ده ها هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی از مناطق حساس و یا مشکوک ایران عکس برداری کرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016