سه شنبه 22 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: آنقدر ارز داريم که اگر سه سال هم نفت نفروشيم کشور به خوبی اداره می‌شود

ذخاير ارز و طلای ما در طول تاريخ بی‌نظير است

خبرآنلاين ـ دولت - رئيس جمهور گفت: اين بازی ارز و سکه بين داخلی‌ها و خارجی‌ها هماهنگ انجام شد.

محمود احمدی‌نژاد که در چهارمين دور سفر استانی در بندرعباس سخن می‌گفت با اشاره به مسائل پيش آمده در بازار سکه و ارز در ماه‌های گذشته، افزود: اين بازی ارز و سکه بين داخلی‌ها و خارجی‌ها هماهنگ انجام شد و برخی همکاران غفلت کردند و موضوع را جدی نگرفتند و فکر کردند مسلط هستند؛ در حالی که آن‌ها آمدند يک بازی مصنوعی برای قيمت ارز و طلا درست کردند؛ در حالی که ذخاير ارز و طلای ما در طول تاريخ بی‌نظير است.

رييس‌جمهور ادامه داد: آن‌ها می‌خواهند نفت ما را تحريم کنند، اما بايد بگويم که آن‌قدر ما ارز داريم که اگر دو سه سال هم يک بشکه نفت نفروشيم کشور به خوبی اداره می‌شود و آرزوی دشمنان به دلشان باقی می‌ماند.

وی تصريح کرد: البته همکاران ما مشغول هستند و به فضل الهی اين توطئه‌ها خنثی خواهد شد، اما می‌دانيد که يک ناجوانمرد سنگی به چاه می‌اندازد که ۱۰۰ نفر بايد تلاش کنند آن را بيرون بياورند.

احمدی‌نژاد خطاب به اين کشورها گفت: اين ملت بزرگ همه‌ سنگ‌های در چاه انداخته شده را در خواهد آورد و به سر مستکبرين خواهد کوبيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اهم سخنان رييس جمهور در ادامه به نقل از ايسنا می‌آيد:
•همه‌ی مشکلات ناشی از بی‌عدالتی عده‌ی قليلی است. کسانی که حاضرند همه‌ی جهان را به خاک و خون بکشانند تا جيب‌های خود را پر کنند. عده‌ی قليلی که در راس چند کشور برای خود حق بيشتری قائل هستند و به خود حق می‌دهند که در امور تمام ملت‌ها دخالت کنند. سرمايه‌ی ملت‌ها، فرهنگ و شخصيت آنها را غارت کنند.
•در اطراف خودمان نگاه کنيم در برخی از کشورها چه خبر است؟ پايگاه نظامی برای دفاع از منافع استکبارگران ايجاد کرده‌اند، اما هزينه‌ی آن از کجا تامين می‌شود؟ از منابع کشورهای بدبخت. به نام ايجاد امنيت سلاح می‌فروشند و قراردادهای چند ميلياردی می‌بندند. و در واقع انرژی، نفت و موجوديت ملت‌ها را غارت می‌کنند. در حالی که عامل اصلی ناامنی، خود آنها هستند.
•در دنيا ملت‌ها با يکديگر مشکلی ندارند، با هم دوست هستند، توده‌ی ملت‌ها اهل تجاوز نيستند، اهل بی‌ عدالتی و خودخواهی نيستند و عده‌ی قليلی اين بی‌عدالتی‌ها، جنگ‌ها و تجاوزات را طراحی می‌کنند. ‌آنها استقلال و منافع ملت‌ها را غارت می‌کنند و هزينه‌ی اين اقدامات را از خود آنها می گيرند. می‌بينيد در افغانستان و پاکستان چه می‌کنند، اخيرا با مسئولان افغانی ملاقاتی داشتم، بحث شد که آنها می‌‌گويند ۱۳۰۰ ميليارد دلار در افغانستان خرج کرده‌اند و مسئولان افغانی گفتند که اين موضوع دروغ است، مسئولان افغانی می گفتند، ما کلاس درس را با هزينه ی ۱۵ هزار دلار ايجاد می‌کنيم و نيروهای اشغال‌گر با ۵۰ هزار دلار و اين هزينه‌ها را به حساب مردم افغانستان می‌گذارند ، می‌بينيد چپاول در چپاول، تجاوز در تجاوز.
•آن‌ها می‌خواهند ثروت و حيثيت و شرافت ملت ايران زير پای آن‌ها لگدمال شود و همه‌ دعوا بر سر اين است و به اين خاطر با پيشرفت ما مخالف هستند که نگذارند ملت ما روی پای خود بايستد. اما بايد بگويم ملت ايران هيچ وقت آن را نخواهد پذيرفت و زير بار زور نخواهد رفت.
•متاسفانه اجرای عدالت در داخل کشور نيز بعضی مخالفين دارد. عده‌ قليلی هستند که پيشرفت، رفاه توده‌های مردم، آبادانی کشور و توليد و توزيع عادلانه را به نفع خود نمی‌دانند و با هر قدمی برای عدالت مخالف بوده و سنگ‌اندازی می‌کنند. آن‌ها آشکارا از اين‌که حق مردم به خودشان داده شود ناراحت و عصبانی‌اند و مخالفت می‌کنند.
•۵۰ سال ثروت ملت در جيب عده‌ای قليل بوده که امروز همه بايد بسيج شويم تا حداقل ۵۰ سال ثروت خود ملت در جيب خودشان باشد.
•ما می‌دانستيم از اول سال آن‌هايی که ضدعدالت هستند و می‌خواهند مفت ببرند با هدفمندی يارانه‌ها مخالفت می‌کنند و دنبال يک فتنه‌گری و اخلال در اقتصاد هستند تا آن را به گردن هدفمندی يارانه‌ها بيندازند و شيرينی اين کار بزرگ را که ملت انجام داده و در جهان به عنوان يک ملت بافرهنگ، همبسته، موحد و انقلابی می‌درخشد تلخ کنند.
•متاسفانه برخی از خوشحالی مردم ناراحت هستند و وقتی می‌بينند ۶۰-۷۰ درصد مردم به تعطيلات و مسافرت می‌روند بهانه درست می‌کنند که بنزين مصرف می‌شود. وقتی با اين افراد صحبت می‌کنيم می‌بينيم ناراحت هستند و می‌گويند ۱۲۰ ميليون سفر انجام شده و مردم به مسافرت رفته‌اند. آن‌ها می‌گويند بنزين مصرف می‌شود. اما بايد بدانند که ما هرچه داريم از اين ملت است و همين ملت انقلاب کرده و ما را سر کار آوردند. ما بايد از شادی مردم خوشحال و از غصه‌هايشان ناراحت باشيم.
•ما به آن‌ها می‌گوييم برويد با مردم صحبت کنيد و ببينيد بعضی بی‌عدالتی‌ها چه بلايی بر سر مردم می‌آورد. حال عده‌ای مقاومت می‌کنند که آن‌ها نيز اشتباه می‌کنند و خيال می‌کنند با سنگ‌اندازی در مسير عدالت به جايی می‌رسند. اما بدانند اين ملت برای رسيدن به قله‌های عدالت تصميم خود را گرفته و هرکس جلوی آن‌ها بايستد ملت آن‌ها را به زباله‌دان تاريخ خواهد فرستاد.
•‌در سال ۹۰ کارهای زيادی انجام شد، دولت تنها بود، برخی نه تنها همراهی نکردند، بلکه مخالفت‌ هم داشتند، اما ملت و دولت با هم کار را جلو خواهند برد. در اين راستا گروهی مامور نظارت و بررسی شده‌اند و نفر به نفر آدرس و محل اشتغال افراد را کنترل می‌کنند و گزارش جامعی ارائه می‌دهند و تا امروز الحمدالله با همت جوانان و کارآفرينان بيش از يک ميليون و ۶۰۰ هزار از اين محل‌ها تاييد شده است و بررسی بقيه هم ادامه دارد و وقتی که تمام شد، گزارش آن به عرض ملت ايران خواهد رسيد.
•هدف گذاری [دولت] ايجاد ۲ و نيم ميليون فرصت شغلی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016