چهارشنبه 23 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سعيد جليلی: نماينده ايران با ابتکارات جديد در نشست استانبول شرکت می‌کند


خبرگزار ی کار ايران (ايلنا)- جليلی با اعلام آمادگی ايران برای گفت‌و‌گوهای موفق و رو به جلو برای همکاری‌های بيشتر ابراز اميدواری کرد طرف مقابل نيز با همين رويکرد وارد مذاکرات شوند.


ايلنا: دبير شورای عالی امنيت ملی در آستانه مذاکرات استانبول با اعلام آمادگی ايران برای گفت‌وگوهای موفق و رو به جلو ابراز اميدواری کرد که طرف مقابل نيز با اين رويکرد وارد مذاکرات شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا به نقل از دبيرخانه شورای عالی امنيت ملی، سعيد جليلی دبير شورای عالی امنيت ملی ظهر امروز (چهارشنبه) در نشستی خبری اعلام کرد: کشورهای ۱+۵ نياز به زمان داشتند تا آمادگی لازم را برای گفت‌و‌گوها پيدا کنند.

وی افزود: در پايان گفت‌و‌گوهای استانبول در پاسخ به پرسشی که زمان بعد گفت‌و‌گوها چه وقت است، از سوی ايران گفته شد هم اکنون اين مذاکرات می‌تواند ادامه داشته باشد.

جليلی با اعلام اينکه خوشبختانه ظرف يک سال گذشته به ظرفيت‌ها، پيشرفت‌ها و اقتدار جمهوری اسلامی ايران افزوده شده است، تأکيد کرد: روند بيداری اسلامی در منطقه، انسجام بيشتر و همبستگی ملی که در انتخابات بروز کرد، پيشرفت‌های علمی و فنی در عرصه‌های مختلف به ويژه توليد صفحات سوخت ظرفيت‌هايی ايجاد کرده که لازم است ايران بيش از گذشته بتواند با اقتدار از حقوق خود دفاع کند.

جليلی افزود: اقتداری که امروز جمهوری اسلامی ايران دارد متکی به اراده مردم و همبستگی ملی و ظرفيت‌های مادی و معنوی کشور و به ويژه دانشمندان شهيد هسته‌ای است که پشتوانه بزرگ قدرت کشور و حقوق هسته‌ای ملت ايران هستند.

دبير شورای عالی امنيت ملی اين ظرفيت‌ها و فرصت‌های ايجاد شده را يک فرصت بزرگ برای همکاری‌ها دانست و تصريح کرد: تجربه ۳۳ ساله نشان داده است زبان تهديد و راهبرد فشار عليه ملت ايران هيچگاه نتيجه نداشته، بلکه چنين رفتاری موجب جديت بيشتر ملت ما می‌شود و آنچه می‌تواند در مناسبات با ايران موفق باشد راهبرد گفت‌و‌گو و همکاری است.

وی ضمن اعلام آمادگی ايران برای گفت‌و‌گوهای موفق و رو به جلو برای همکاری‌های بيشتر ابراز اميدواری کرد طرف مقابل نيز با همين رويکرد وارد مذاکرات شوند تا اين دور از گفت‌و‌گوها نتايجی داشته باشد که اعتماد ملت ايران را جلب کند.

جليلی در پايان خاطرنشان کرد: نمايندگان ايران با ابتکارهای جديد در مذاکرات شرکت خواهند کرد و اميدواريم کشورهای ۱+۵ نيز با رويکردهای سازنده وارد گفت‌و‌گو شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016