یکشنبه 27 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ماجرای هکرهايی که سيستم بانکی را به تکاپو انداخته‌اند

خبرگزاری کار ايران (ايلنا) ـ خبر دست داشتن يک شرکت خدمات نرم افزاری که قبلا کار نصب خود پردازهای بانکی شبکه شتاب کشور را بر عهده داشته است، عملا ادعای مسؤلان بانکی کشور را در خصوص عدم هک شدن شبکه شتاب بانکی را بی‌اساس کرد.


ايلنا: خبر دست داشتن يک شرکت خدمات نرم افزاری که قبلا کار نصب خود پردازهای بانکی شبکه شتاب کشور را بر عهده داشته است، عملا ادعای مسؤلان بانکی کشور را در خصوص عدم هک شدن شبکه شتاب بانکی را بی‌اساس کرد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، با اعلام هک شدن ۳ ميليون کارت بانکی از اکثر بانک‌های خصوصی و دولتی توسط هکر‌ها ار روز گذشته و انتشار رمز آن‌ها به همراه شماره کارت مشترکان در يک وبلاگ، موج تشويش و نگرانی در نزد مشترکان بانکی مبنی بر دستبرد به حساب‌ها به وجود آورده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ين در حالی است که مسؤلان از روز گذشته تا کنون اين موضوع را تکذيب کرده و معتقدند که ارسال پيامک برای مشترکان مبنی بر تعويض رمز کارت به منظور افزايش ضريب امنيت بوده است.

اما با اظهارات يک مقام رسمی بانکی در خصوص وجود دست داشتن يک شرکت نرم افزاری که سابقا با بانک‌های کشور در جهت راه اندازی سيستم‌های خود‌پرداز همکاری داشته است، عملا به موضوع هک شدن شبکه شتاب بانکی از سوی اين شرکت قوت بخشيد.

اين مقام بانکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا بيان داشت: اين شرکت در پی قطع همکاری بانک‌ها با آن، دست به اقدام تلافی جويانه زده و با انتشار شماره حساب بانکی مشترکان و رمز کارت آن‌ها در يک وبلاگ، قصد داشته که شبکه شتاب را هک کند که موفق به اين کار نشده است.

البته تلاشهای خبرنگار ايلنا مبنی بر گفت‌و‌گو با رئيس ادره نظامهای پرداخت الکترونيکی بانک مرکزی به نتيجه نرسيد و اين مقام حاضر به پاسخگوييی در اين رابطه نشده است.

اين در حالی است که مسؤلان ديگر بانکی مدعی هستند که اين شرکت هيچ اختلالی در شبکه شتاب نتوانسته است ايجاد کند.

البته مسؤلان با نيت اصلی شرکت نرم‌افزاری که حاضر به بردن نام آن نشده‌اند را اقدامی سياسی و گرفتن تابعيت اعلام کرده‌اند.

حال اين موضوع مطرح می‌شود که آيا به واقع سيستم شتاب در مقابل هرگونه حمله نرم‌افزاری آسيب‌پذير بوده و توانايی مقابله با اين حملات وجود دارد؟

اين مسائل موجب شده است تا بسياری از بانک‌ها هرگونه عمليات بانکی در دستگاه‌های خودپرداز را منوط به تغيير رمز کنند. به همين دليل نگرانی مشتريان بيشتر شده و هجوم آن ها به دستگاه‌های خودپرداز برای تغيير رمز و جلوگيری از دستبرد به حساب موجب اخلال در شبکه شتاب شده است.

از سوی ديگر يک مقام بانک مرکزی غير فعال شدن عابر بانکهای کشور را تکذيب کرد.

اين مقام بانکی هر گونه حمله سابيری و يا اختلال در کارت‌های بانکی و شبکه شتاب را رد کرده است.

به هر حال آنچه مشاهده می‌شود اين است که سيتم بانکی کشور از روز گذشته به تکاپو افتاده است تا در مقابل اين حمله سايبری مقاومت کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016