دوشنبه 28 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی مطهری: استعفای مرتضوی نصف روز بيشتر دوام نياورد

خبرگزاری مهر ـ نماينده تهران با بيان اينکه اعتماد به مرتضوی خطا بود و سر کار نرفتن او نصف روز بيشتر دوام پيدا نکرد، گفت: با وضعيت موجود راه استيضاح باز است ،حال که گفتگو و ملاطفت نتيجه نداده است بايد اقدام عملی کرد.

علی مطهری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، درخصوص ارزيابی اش از اتفاقاتی که پيرامون موضوع استيضاح وزير کار افتاد، اظهارداشت: به نظر من آقای مرتضوی می خواست جلسه استيضاح برگزار نشود و تخلفاتش از تريبون مجلس بازگو نشود و در نتيجه محاکمه اش تسريع نشود.

وی ادامه داد: آقای مرتضوی با اين ترفند که به کار برد دوستان ما را خام کرد و به هدفش رسيد. عجيب است که خود اين آقايان، مرتضوی را متهم به دروغگويی و فريب می کنند و در عين حال به قول او مبنی بر استعفا و نرفتن به سر کار حتی اگر استعفا پذيرفته نشود اعتماد می کنند. ديديم که اين اعتماد خطا بود و سر کار نرفتن ايشان هم نصف روز بيشتر دوام پيدا نکرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده تهران خاطرنشان کرد: دوستان ما بايد زمانی استيضاح را منتفی می کردند که آقای مرتضوی خودش استعفا و وزير رسما استعفای او را می پذيرفت نه اينکه به صرف اعلام آمادگی آقای مرتضوی برای استعفا، آن هم به گفته شخص ثالث يعنی آقای حداد، استيضاح را منتفی کنند تا هم سرخودشان کلاه برود و هم جايگاه مجلس تنزل پيدا کند. البته من در جلسه شب يکشنبه برخی استيضاح کنندگان حضور داشتم. در آنجا گفته شد آقای مرتضوی استعفای خود را نوشته و قرار است توسط آقای حداد اعلام شود ولی آنچه توسط آقای حداد اعلام شد اين بود که آقای مرتضوی برای استعفا اعلام آمادگی کرده است.

مطهری که خود از امضا کنندگان استيضاح وزير کار است، تصريح کرد: اين مسئله هم روشن بود که استعفای آقای مرتضوی پذيرفته نخواهد شد زيرا در دولت آقای احمدی نژاد، وزيران کاره ای نيستند و خود آقای احمدی نژاد تصميم گير است و روشن است که ايشان هيچ گاه از راهی که رفته هر چند اشتباه باشد بر نمی گردد.

وی افزود: دوستان ما بايد در ابتدای جلسه استيضاح از وزير سوال می کردند آيا استعفای آقای مرتضوی را می پذيرد، تا استيضاح منتفی شود؟ طبعا وزير به آقای احمدی نژاد حواله می داد و ايشان هم نمی پذيرفت و استيضاح آغاز می شد.

مطهری گفت: وارد کردن آقای حداد به ماجرای استيضاح هم اشتباه ديگر اين دوستان بود، چون اين شائبه را به وجود آورد که اينها می خواهند با معرفی کردن آقای حداد به عنوان حلال مشکل، مقدمه رياست ايشان بر مجلس نهم را فراهم کنند و ديديم که نمايندگان هم از اين موضوع ناراحت شدند.

وی که تنها فردی بود که امضای خود را از طرح استيضاح وزير کار پس نگرفت درباره علت اين اقدام گفت: استدلال دوستان مرا قانع نکرد و اساسا پس گرفتن امضا را تا زمانی که معضل مورد نظر برطرف نشده، کاری ناشايست و موجب کاهش اعتبار مجلس می دانم.

نماينده تهران گفت: با وضعيت موجود معتقدم راه استيضاح باز است و حال که گفتگو و ملاطفت نتيجه نداده است بايد اقدام عملی کرد. البته ضعف قوه قضائيه هم در اين ماجرا آشکار شد که در حد مطلوب قادر به رسيدگی به پرونده افراد متصل به قدرت نيست و در واقع قانون در مقابل اقويا ضعيف است و در مقابل ضعفا قوی.

به گزارش مهر، پس از آنکه احمد توکلی و غلامعلی حداد عادل جلساتی با مرتضوی رئيس سازمان تامين اجتماعی برگزار کردند و در توصيه به وی خواستار استعفايش از اين سمت شدند، طرح استيضاح وزير کار که قرار بود به دليل اين انتصاب در دستور کار جلسه ديروز مجلس باشد، از دستور خارج شد. اما اين لغو دستور اعتراضات جمعی از نمايندگان را به دنبال داشت و آنها معتقد بودند تضمينی برای کنار رفتن مرتضوی و پذيرفتن استعفای وی وجود ندارد.

مرتضوی که به گفته استيضاح کنندگان در گفتگو با حداد عادل و زاکانی نمايندگان تهران به شرف خود سوگند ياد کرده که در صورت پذيرفته نشدن استعفا از سوی وزيرکار و دولت، در خانه بماند و سر کار حاضر نشود، تا امروز هيچ مطلب رسانه ای در اين خصوص منتشر نکرده و اين خبر رسما از سوی وی تکذيب نشده است.

اين درحالی است که امروز جوانفکر مشاور رسانه ای رئيس جمهور در يادداشتی تاکيد کرده است ادامه کار مرتضوی در سمت رياست تامين اجتماعی يک درس پند آموز برای کسانی است که خود را فراتر از قانون می دانند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016