دوشنبه 4 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ويروس "وايپر" به صنعت نفت حمله کرد

روز گذشته (يک‌شنبه) يک حمله سايبری به سايت اينترنتی وزارت نفت و برخی شرکت‌های تابعه آن انجام شد که ظاهرا اين اتفاق تنها مربوط به سايت‌های وزارت نفت نبوده و برخی از سايت‌های صنعتی را هم شامل شده است.

به گزارش خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، گفته می‌شود اين حمله سايبری که از اسفند ۹۰ دراين حوزه اتفاق افتاده و در روز گذشته به اوج خود رسيده ناشی از ورود ويروسی به نام "وايپر" است که اطلاعات برخی از رايانه‌های اين شرکت‌ها را پاک کرده است.

يکی از مسئولان روابط عمومی وزارت نفت با تاييد ايجاد مشکل فنی در رايانه‌های برخی از سازمان‌های تابعه ارائه اطلاعات دقيق در اين زمينه را به آينده‌ای نزديک موکول کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين زمينه يک کارشناس امنيت شبکه به ايسنا گفت: ممکن است اين اتفاق به وسيله ويروس "وايپر" انجام شده است، البته با توجه به اينکه تعدادی از کامپيوترها و سرورها به يکباره دچار مشکل شده‌اند اين احتمال که يک حمله سازمان‌دهی شده سايبری نيز باشد وجود دارد.

او البته اظهار کرد که تاکنون اين موضوع قطعی نشده است و منتظريم تا نتيجه قطعی اعلام شود.

وی همچنين خبرداد: اين‌ ويروس که می‌تواند اطلاعات را بدون بازگشت در کامپيوترها پاک کند و سرورها را از کار بياندازد،علاوه بر وزارت نفت در برخی از سايت‌های صنعتی ديگر نيز گزارش شده است.

اين کارشناس امنيت شبکه در پاسخ به اين سوال که چرا با توجه به سابقه موضوع در سال گذشته، اقدام خاصی برای مقابله با چنين حمله‌هايی نشده است، گفت: با توجه به اين که سال گذشته اطلاعات کافی در اين زمينه در دسترس نبود، نتيجه خاصی حاصل نشد ولی اين احتمال وجود دارد که فعاليت ويروس "وايپر" برنامه‌ريزی شده باشد چراکه به تدريج کار خود را شروع کرد تا زمانی که تعداد زيادی از کامپيوترها و سرورها را آلوده کند و يکباره کليه آنها را از کار بيندازد.

به گفته وی تاکنون هيچ کدام از آنتی‌ويروس‌های خارجی و سازمان‌ها رصدکننده امنيت اينترنت گزارشی در اين خصوص منتشر نکرده‌اند. ضمن اين که شبکه انرژی نفت ايران (شانا) نيز ديروز با همين مشکل مواجه بوده است.

وی با اعلام اين‌که اگر وضعيت پيش آمده به دليل ويروس باشد راه مقابله و مسدود کردن آن وجود دارد، گفت: اگر حمله سايبری باشد به دليل گستردگی آن به دليل آن‌که هدف‌های بزرگتری مدنظر دارد، کار کمی سخت می‌شود.

گفته می‌شود پليس فتا نيز برای بررسی بيشتر اين موضوع وارد عمليات شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016