شنبه 9 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سوری ها با ۷۰۶ تجمع و تظاهرات، اين بار تنها ۲۱ کشته دادند

العربيه. نت فارسی - سوريه در ۲۴ ساعت گذشته شاهد بروز ۷۰۶ مورد تجمع و تظاهرات عليه حکومت بشار اسد بود، ليکن به دليل حضور ناظران بين الملل، تنها ۲۱ نفر در اين اعتراضات جان خود را از دست دادند.

شورای هماهنگی انقلاب سوريه با صدور بيانيه ای اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ تن از مردم معترض به نظام دمشق، در نقاط مختلف سوريه، به دست نيروهای اسد کشته شدند.

يادآور می شود مخالفان دولت سوريه روز جمعه ۲۷-۴-۲۰۱۲ را با الهام از عبارتی قرآنی، از قبل، تحت عنوان "فرمان خدا رسيده، بی تابی نکنيد" نامگذاری کرده بودند.

از سوی ديگر بان کی مون دبير کل سازمان ملل متحد يک افسر نروژی به نام "ژنرال رابرت مود" را برای سرپرستی ناظران کلاه آبی بين المللی در سوريه برگزيد تا اقدامات اين سازمان را برای متوقف کردن خونريزيها در اين کشور هدايت کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بان کی مون در حکم تعيين اين ژنرال آورده است که فرمانده اکيپ نظامی ناظر بر آتش بس از سوی سازمان ملل، تجارب مديريت بالايی دارد و از سابقه خوبی در پاسداری از صلح بين الملل برخوردار است.

دبير کل سازمان ملل متحد افزوده است: اين فرمانده که در دانشگاه تفنگداران دريايی امريکا و مراکز آموزش فرماندهی نظامی ديگری تحصيل کرده است، سابقه طولانی و موفقی در ميان نيروهای حافظ صلح بين الملل در لبنان داشته است.

ايالات متحده امريکا گفته است که قصد ندارد در نيروی ناظر بر آتش بس در سوريه شرکت کند. ليکن ويکتوريا نولند سخنگوی وزارت خارجه امريکا می گويد که کشورش از نظر مالی و لجستيکی به حمايت از نيروی اعزامی از سوی سازمان ملل ادامه می دهد.

مرکز مستقل آمار سوريه می گويد که فقط در روز جمعه ۲۷-۴-۲۰۱۲ تعداد ۷۰۶ مورد تجمع و تظاهرات در نقاط مختلف سوريه رخ داده است.

در اين ميان دمشق پايتخت سوريه از آتش نيروهای دولتی در امان نبوده است. گزارشها حاکی است که کوی "الزهور" در پايتخت سوريه ساعات متمادی گلوله باران شد و چندين کشته داد. گفته می شود که نيروهای زرهی دولتی برای حمله به تظاهرکنندگان از گلوله باران استفاده کرده اند.

شهر دوما طی ايام گذشته وضع بهتری نداشت. گلوله باران اين شهر نامنظم و پراکنده بود و چندين کشته و زخمی از ميان معترضان و آزاديخواهان بر جای گذاشت.

شهر ادلب نيز شاهد حضور صدها تن از نظاميان دولت بشار اسد بود که بر پشت بامها رفته و ضمن تيراندازی به تظاهرکنندگان، بعضی از معترضان را بازداشت کرده اند.

مخالفان حکومت سوريه می گويند که شهرهای حلب و لاذقيه و درعا غالباً شاهد بازداشت افراد فعال و خواهان سرنگونی بشار اسد بوده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016