شنبه 9 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهمان‌پرست: حمله‌ سايبری ايران به آمريکا کذب است

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ـ سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکيد بر اين که تحريم‌ها رشد اقتصادی ايران را افزايش داده است، جنگ عليه تهران را نامحتمل و ادعای آماده شدن ايران برای حمله سايبری به آمريکا را عاری از حقيقت دانست.

رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ کشورمان روز جمعه در ورشو به خبرنگاران گفت که تهديدهای غرب به جنگ آن قدر متداول است که نشان می‌دهد حمله يا تجاوز مطمئنا رخ نخواهد داد.

بر اساس گزار ش روزنامه‌ ديلی استار، مهمان‌پرست که برای مذاکرات دو جانبه به پايتخت لهستان سفر کرده بود، افزود: در حال حاضر ايران از بيشترين قابليت دفاعی در طول تاريخ خود برخوردار است. هر کسی که بخواهد به کشور ما حمله کند، با پاسخ بسيار قاطع روبرو خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: به همين دليل است که دشمن کاملا متوجه است در صورت حمله به کشور ما، خودش هدف يک تراژدی بزرگ واقع خواهد شد.

مهمان‌پرست گفت: به همين دليل است که احتمال جنگ بسيار بسيار ضعيف است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنين تحريم‌های غرب عليه بخش‌های تجاری و بانکی ايران به بهانه برنامه‌ هسته‌يی را " کاملا غير قانونی و غير قابل توجيه خواند زيرا ملت ما مرتکب هيچ جرمی نشده است".

وی در عين حال گفت که " اثر جنبی تحريم‌ها خودکفاتر شدن روز افزون ايران در بسياری از حوزه‌های اقتصادی" است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنين گفت که می‌توان به نوعی از دولت‌های اروپايی و آمريکا تشکر کرد زيرا با اعمال تحريم‌ها در واقع به افزايش رشد اقتصادی اين کشور غنی از نفت کمک کرده‌اند.

وی افزود:‌ در حاليکه رشد اقتصادی در بسياری از کشورهای غربی منفی يا حدود صفر است، ما در ايران از رشد اقتصادی ۶/۲ درصد در توليد ناخالص داخلی برخورداريم.

مهمان‌پرست گفت که يک سری اصلاحات برای لغو يارانه سوخت و ديگر يارانه‌ها تاکنون ۱۵۰ ميليارد دلار را برای سرمايه‌گذاری ظرف دو سال اخير در کشور آزاد کرده است.

وی با ذکر اينکه ظرف دو سال کليه يارانه‌ها قطع خواهد شد، افزود که اين کار ۱۳۰ تا ۱۵۰ ميليارد دلار را برای سرمايه‌گذاری فراهم خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: امسال بودجه ملی ما ۵۰۰ ميليارد دلار است و اين نشان دهنده‌ پتانسيل اقتصادی کشور ما است، پتانسيل کشوری که در حال تجربه کردن تحريم‌ها است.

وی در عين حال ادعاهای جديد يک عضو کنگره و کارشناسان غربی مبنی بر اينکه ايران در حال آماده شدن برای حمله سايبری عليه آمريکا و متحدينش است، را " بسيار دور از حقيقت" خواند.

مهمان‌پرست همچنين يک صفحه فيس بوک که با عنوان " اسراييل ايران را دوست دارد" ايجاد شده است" را "حقه رسانه‌ای" خواند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016