شنبه 9 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون وزير نفت: شناسايی ماهيت حمله سايبری به نفت، هدف، تخريب و سرقت اطلاعات بود

خبرگزاری فارس: جانشين وزير نفت در حوزه پدافند غيرعامل با بيان اينکه ماهيت حمله و عوامل آن شناسايی شد اما به دليل اينکه روی آن کار می‌کنيم قابل اعلام نيست، گفت: حمله توسط يک ويروس انجام شد که قصد آن دزدی و تخريب اطلاعات بود.

حمدالله محمدنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بيان اينکه حمله سايبری خسارت چندانی برای صنعت نفت نداشته است، گفت: بعد از حمله اين ويروس، تيم سايبری وزارت نفت بلافاصله کميته مخصوصی تشکيل دادند و با بستن اينترنت و سيستم داخلی وزارت نفت، ‌با بررسی‌های لازم راهکارهای مقابله با اين حمله را يافتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در حال حاضر سيستم سايبری وزارت نفت فعال و مشغول به کار است و سرورها نيز بازيابی شده و در سرويس قرار گرفته‌اند.

جانشين وزير نفت در حوزه پدافند غير عامل تصريح کرد: ماهيت حمله و حمله‌کنندگان شناسايی شده است اما به دليل اينکه روی آن کار می‌کنيم قابل اعلام نيست.

وی اضافه کرد: بطور کلی حمله توسط يک ويروس انجام شد که قصد آن دزدی و تخريب اطلاعات بود و قطعا طراحان چنين ويروس‌هايی مقاصد خاصی را از اين دنبال می‌کنند.

وی در پاسخ به پرسش فارس در زمينه بی توجهی صنعت نفت به هشدارهای تيم‌های رسمی حفاظت سايبری در کشور گفت: زمانی که مشکل پيش بيايد هر کمکی که لازم باشد از همه تيم‌ها و متخصصان گرفته می‌شود چرا که اين موضوع تنها بحث شرکت ملی نفت نيست و يک موضوع ملی است و ما از گروه‌هايی که در وزارت ارتباطات به اين منظور طراحی شده در صورت لزوم کمک می‌گيريم.

به گزارش فارس، پيش از اين غلامرضا جلالی رئيس سازمان پدافند غير عامل کشور در آبان ماه سال گذشته با اشاره به فعاليت های گسترده دشمنان در فضای سايبری، بر ضرورت تقويت زيرساخت های مقابله با تهديدات سايبری در وزارت نفت تاکيد کرده و گفته بود:" روزانه ۵۵ هزار ويروس رايانه ای در جهان توليد و منتشر می شود که بر اساس تخمين اغلب مقاصد سياسی و هکری را دنبال می کند. حوزه انرژی بيشترين حملات سايبری دو سال گذشته را به خود اختصاص داده است."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016