چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيکاری ۱۰۰ نفر از کارگران داروسازی کوثر

خبرگزاری کار ايران (ايلنا) ـ امسال تنها ۱۳۰ کارگر در اين کارخانه باقی مانده‌اند که با وجود فقدان مواد اوليه، توليدی هم صورت نمی‌گيرد و آنها عموما بيکارند.


ايلنا: يکی از کارگران اخراجی کارخانه داروسازی کوثر در تماسی با خبرگزاری ايلنا از عدم تمديد قرارداد و اخراج حدود ۱۰۰ نفر از کارگران از ابتدای سال خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين کارگر با بيان اينکه هيچ کس پاسخگوی کارگران اخراج شده نيست،افزود: در حال حاضر مدير عامل کارخانه عنوان می‌کند که به دليل اجرای قانون هدفمندسازی يارانه‌ها و عدم ارائه تسهيلات دولتی از جمله وام بانکی و گشايش اعتبارات اسنادی و معافيت‌های بيمه و مالياتی نمی‌تواند مواد اوليه مورد نياز توليد دارو را بخرد و کارگران قراردادی را با چندين سال سابقه فعاليت بيکار کرده است.

او تصريح کرد: اداره کار نيز از دادن بيمه بيکاری به علت تعداد زياد اخراجی‌ها طفره می‌رود.

پی‌گيری خبر

خبرنگار ايلنا جهت پيگيری صحت خبر با يک فعال کارگری در کارخانه داروسازی کوثر تماس گرفت و او با تاييد خبر اخراج ۱۰۰ کارگر قراردادی و پيمانی در پی عدم تمديد قرارداد کاری‌شان بعد از تعطيلات نوروز، گفت: دليل تمديد نشدن قرارداد اين کارگران متوقف شدن توليد اين کارخانه است.

اين کارگر با اشاره به اينکه در سال گذشته تعداد کارگران اين واحد توليد دارو به ۲۳۰ نفر می‌رسيد افزود: امسال تنها۱۳۰ کارگر در اين کارخانه باقی مانده‌اند که با وجود فقدان مواد اوليه توليدی هم صورت نمی‌گيرد و آنها عموما بيکارند.

او با تاکيد بر اين که اين واحد توليدی در شرايط خوبی به سر نمی‌برد اظهار داشت: عدم وجود مواد اوليه توليد دارو باعث شده است توليد بخش اعظمی از داروهای اين کارخانه متوقف شود.

او در ادامه دليل متوقف نشدن توليد ساير توليد کنندگان دارو را تنوع محصولات توليدی و آرايشی اعلام کرد و گفت: کارخانه توليد داروی کوثر فقط توليد کنده داروهای آنتی بيوتيک است وامکان توليد داروهای ديگر به جهت اينکه محيط و فضای ساخت دارو‌های آنتی بيوتيک و مواد سازنده اين دارو‌ها متفاوت است وجود ندارد.

اين کارگر از ساير مشکلات توليد دارو از بهره های زياد بانکی ياد کرد و اذعان داشت: پايين بودن قيمت دارو و اينکه دولت اجازه افزايش قيمت دارو را نمی‌دهد شرايط را برای تعطيل شدن کارخانه فراهم کرده است.

او گفت: در حال حاضر کارخانه دارو سازی کوثر بمناسبت روز کارگر و اينکه توليد دست پا شکسته‌ای دارد تا شنبه تعطيل است.

اين فعال کارگری ادامه داد: کارخانه توليد دارو کوثر به تبع وجود مشکلات موجود در سال گذشته فقط از دو قلم داروی خود ۲۰ درصد ضرر کرده است.

او در خاتمه با بيان اينکه در صورت حل مشکلات کارگران دوباره به کار دعوت می‌شوند اظهار داشت: کارخانه توليد داروی کوثر با تمامی کارگران اخراجی خود تسويه حساب کرده و به اداره کار جهت دريافت بيمه بيکاری معرفی شده‌اند.

گفتنی است تلاش خبرنگار ايلنا جهت تماس با مديريت کارخانه داروسازی کوثر تا اين لحظه بی نتيجه مانده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016