پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تظاهرات گسترده در پايتخت سوريه به رغم ادامه سرکوب ها

العربيه فارسی ـ درحالی که خشونت ها در سوريه همچنان ادامه دارد و تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ تن بر آمار قربانيان حوادث اين کشور افزوده شده است، دمشق شاهد تظاهرات گسترده ای می باشد.

کميته هماهنگی انقلاب سوريه روز پنجشنبه ۳-۵-۲۰۱۲ از يورش ۳۰۰ تن از نيروهای امنيتی بشار اسد به کوی دانشگاهی شهر حلب گزارش داد.

به گزارش تلويزيون "العربيه" شامگاه چهارشنبه ده کاميون نفربر نظامی حامل نيروهای امنيتی رژيم که مسلح به اسلحه های مختلف بودند، وارد شهر دانشگاهی حلب شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اين گزارش تعداد زيادی از دانشجويان کوی دانشگاه حلب بر اثر يورش عناصر امنيتی مجبور به ترک کوی شدند.

اين درحالی است که کميته هماهنگی انقلاب سوريه از برگزاری تظاهرات گسترده در منطقه صالحيه دمشق درمنطقه واقع بين اداره امنيت سياسی و اداره امنيت اطلاعات وزارت کشور خبر داده است.

کميته هماهنگی همچنين گزارش داده است که در ۲۴ ساعت گذشته بيش از ۳۰ تن از مخالفان سوری با گلوله های امنيتی رژيم اسد از پای در آمدند. در ميان کشته شدگان، يک زن و چند سرباز جدا شده، ديده می شود.

طبق اين گزارش بيشتر قربانيان از اهالی شهر حلب بوده اند
در همين حال کميته هماهنگی انقلاب سوريه از وقوع دو انفجار مهيب در منطقه "زملکا البلد" در حاشيه دمشق خبرداده است.

همچنين نيروهای امنيتی همزمان با بازديد ناظران از مناطق "مشاع الاربعين" و"رستن" از توابع حمص، اقدام به محاصره و گلوله باران اين دو منطقه کردند.

از سوی ديگر ژنرال روبرت مود رئيس هيات ناظران سازمان ملل در سوريه از شکنندگی وضعيت آتش بس در سوريه خبر داده است.

ژنرال مود می گويد: نقض آتش بس و اعمال خشونت آشکارا مشاهده می شود وکسی تقريبا به آتش بس پايبند نيست، ولی با اين حال وجود ناظران سازمان ملل از شدت خشونت ها می کاهد و مناطقی که مورد بازديد ناظران قرار می گيرد از آرامش نسبی برخوردارمی شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016