شنبه 16 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صادق زیبا کلام: روحیه دولت و ضعف مجلس سبب بروز اختلافات شدید شده است

بخشی از مشکلات روحیه آقای احمدی نژاد است که همه چیز باید تحت نظر ایشان باشد و دلیل دیگر این وضعیت نا خوشایند بر می‌گردد به ضعف‌های بنیادی که مجلس هفتم و هشتم از خودشان نشان دادند.

ایلنا: صادق زیبا کلام گفت: امروز می‌بینیم که احمدی‌نژاد هیچ ارزشی برای این مجلس قائل نیست و این رفتار رییس جمهور ناشی از رفتار خود مجلس است.

صادق زیبا کلام استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم سیاسی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به رفتار سران قوا و علنی شدن اختلافات، گفت: وضعیت نامطلوبی است که سران قوا اینچنین رفتار کنند و با لج و لجبازی عمل کنند.

وی افزود: معتقدم ایراد کار در دوجا نهفته است و دو مشکل اساسی وجود دارد که باعث به وجود آمدن چنین وضعیتی شده است. مشکل اول در شخصیت احمدی‌نژاد است که ایشان روحیه همکاری و خرد جمعی ندارند و مشکل دیگر عملکرد ضعیف مجلس هشتم است.

زیبا کلام افزود: ذات احمدی‌نژاد از نظر سیاسی اینگونه است که ایشان می‌گویند و دیگران باید عمل کنند، ایشان دستور دهند و دیگران فرمانبر باشند و ایشان بر خلاف آقای هاشمی خیلی اهل مدارا نیست که با قوای دیگر و نهاد‌های دیگر تعامل داشته باشند.

وی ادامه داد: بنا براین بخشی از مشکلات روحیه آقای احمدی‌نژاد است که همه چیز باید تحت نظر ایشان باشد و دلیل دیگر این وضعیت نا‌خوشایند بر می‌گردد به ضعف‌های بنیادی که مجلس هفتم و هشتم از خودشان نشان دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این استاد دانشگاه تصریح کرد: مجلس هشتم واقعا از نظر اعمال نظارت و از نظر دفاع از حقوق موکلین و استیفای حقوق ملت از بد‌ترین مجالس بعد از انقلاب بوده است و متاسفانه مجلس ضعیفی بوده است.

وی اظهار داشت: ما امروز می‌بینیم که احمدی‌نژاد هیچ ارزشی برای این مجلس قائل نیست و این رفتار رییس جمهور ناشی از رفتار خود مجلس است. جایگاه مجلس آنقدر پایین آمده است که احمدی‌نژاد با ایشان اینگونه رفتار می‌کند.

وی گفت: وقتی احمدی‌نژاد می‌بیند که مجلس اینچنین است به خود اجازه می‌دهد که با مجلس اینگونه رفتار کند و عملکرد سست و ضعیف مجلس بوده است که هیچ وقت از شأن مجلس دفاع نکرده و از در راس امور بودن خود دفاع نکرده است.

زیبا کلام با بیان این مطلب که تعداد نمایندگان مستقل در مجلس کم است، افزود: نمایندگان مستقل کم هستند و اکثر نمایندگان استقلالی ندارند و بنابراین احمدی‌نژاد به خود اجازه می‌دهد که اینطور رفتار کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016