سه شنبه 19 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پوتين، ميدويديف را جانشين خود و رئيس کابينه وزرای روسيه معرفی کرد


خبرگزاری فارس: رئيس‌جمهوری جديد روسيه در نخستين روز کار خود در کرملين ۱۱ حکم راهبردی صادر نمود که مهمترين آنها مربوط به دولت آينده و وظايف آن است که برای تحقق اين اهداف هم "دميتری ميدويديف" را نامزد تشکيل کابينه وزراء کرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «ايزوستيا»، "ولاديمير پوتين" در نخستين روز کار خود در کاخ کرملين بعنوان رئيس‌جمهوری جديد روسيه ۱۱ حکم بسيار مهم که همگی جنبه راهبردی دارند را در راستای توسعه کشور و فعاليت‌های ساختارهای حکومتی امضاء کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اصلی‌ترين حکم مربوط به دولت آينده فدراسيون روسيه است که رياست آن بر عهده "دميتری ميدويديف" سومين رئيس‌جمهوری روسيه خواهد بود.

پوتين بعد از مراسم تحلييف خود ميدويديف را نه تنها بعنوان جانشين آينده پست رياست‌جمهوری کشور، بلکه رئيس کابينه وزراء روسيه معرفی کرده و گفت: او در آينده نيز وظايف دشوار و پرمسئوليتی برعهده خواهد داشت و من از هم اکنون برای او آرزوی موفقيت می‌کنم.

رئيس‌جمهوری روسيه بلافاصله "دميتری ميدويديف" را بعنوان نامزد مورد نظر خود برای سمت نخست وزيری کشور به دومای دولتی روسيه معرفی کرد.

پوتين طی حکمی دولت فدراسيون روسيه را موظف کرد تا سريع ترکيب کابينه وزراء جديد را مشخص کند. در اين حکم آمده است: بر اساس ماده ۱۱۶ قانون اساسی فدراسيون روسيه دولت کنونی روسيه تا شکل‌گيری ترکيب جديد کابينه وزراء به فعاليت خود ادامه خواهد داد.

رئيس‌جمهوری روسيه همچنين طی حکمی در خصوص «ترتيب اختيارات دولت فدراسيون روسيه» در وهله نخست خواستار دست يابی به شاخص‌های موثرتری در زمينه رشد اقتصادی کشور شد که مهمترين اهداف آن: ايجاد و توسعه ۲۵ ميليون موقعيت شغلی توليدی تا سال ۲۰۲۰، رشد حجم سرمايه گذاری برای رسيدن به درآمد ناخالص ملی بيش از ۲۵ درصد تا سال ۲۰۱۵، افزايش سه برابری محصولات علمی و فناوری‌های عالی تا سال ۲۰۱۸ و رشد ۱.۵ برابری توليد کاردر کشور تا سال ۲۰۱۸ اعلام شده است.

به نظر می‌رسد خط‌مشی «بالابردن کيفيت» که پوتين چند روز قبل از آن بعنوان خصوصيت کار چهار ساله وی در دولت روسيه سخن گفته بود از آنچه تصور می‌شد بسيار سازنده‌تر بوده و او با انرژی تمام و بدون درنگ اين سياست را در کشور ادامه خواهد داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016