پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: جلوگيری از فضای انتقاد باعث زيرزمينی و محفلی شدن آن می شود


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام انتقادات صريح و البته در چارچوب قانون را برخاسته از طبيعت دوران جوانی خواند و با اشاره به الزام وجود اين صراحت برای هوشيار ساختن مسئولين، تصريح کرد: اگر به مردم و جوانان ميدان و فضا برای انتقاد سالم و فعاليت داده نشود، اين انتقادات خاموش نخواهد شد و چه بسا به محفل‌های خانگی و زيرزمينی کشيده شود.

يه گزارش خبرگزاری مهر، آيت الله هاشمی رفسنجانی در ديدار جمع زيادی از دبيران سازمان‌های غيردولتی و جوانان فعال سازمان های مردم نهاد کشور، هدف اصلی از تشکيل سازمان‌های غيردولتی و مردم نهاد را کمک به مردم ، نظام و دولت برای رفع مشکلات در سطوح گوناگون خواند و گفت: تشکيل گروه‌های مفيد مردمی، به خصوص از سوی جوانان و نوجوانان، عاملی برای رشد نشاط و تقويت نيروهای کشور در ميادين و عرصه‌های گوناگون محسوب می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی انتقادات صريح و البته در چارچوب قانون را برخاسته از طبيعت دوران جوانی خواند و با اشاره به الزام وجود اين صراحت برای هوشيار ساختن مسئولين، تصريح کرد: اگر به مردم و جوانان ميدان و فضا برای انتقاد سالم و فعاليت داده نشود، اين انتقادات خاموش نخواهد شد و چه بسا به محفل‌های خانگی و زيرزمينی کشيده شود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با انتقاد از محدود ساختن و عدم تمديد پروانه فعاليت تعداد زيادی از سازمان‌های مردم نهاد، موفق و کم‌هزينه‌تر بودن محصول فعاليت اين سازمان ها را يادآور شد و افزود: در هيچ دوره و هيچ جامعه‌ای دولت‌ها نتوانسته‌اند پيشرفت و خدمات‌رسانی به مردم را به تنهايی به عهده بگيرند و اگر مردم وارد عرصه‌های گوناگون مشارکت نشوند توليد و اشتغال رو به اضمحلال می‌رود.

آيت الله هاشمی رفسنجانی فعاليت سازمان‌های مردمی و گروه‌های مردم نهاد را از تأکيدات و مصوبات سياست‌های کلی مجمع تشخيص مصلحت نظام خواند و با تأکيد بر بی‌مورد بودن نگرانی از حضور فعال سازمانهای مردم نهاد در عرصه‌های مختلف جامعه گفت: نگرانی را زمانی بايد به خود راه بدهيم که مردم از صحنه مشارکت فعال اجتماعی حذف شده باشند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال يکی از جوانان حاضر در جلسه پيرامون سرنوشت اجرای مرحله دوم هدفمندی يارانه‌ها، تقويت اشتغال و توليد را هدف اصلی اين مرحله عنوان کرد و گفت: اگر بناست فاز دوم هدفمندی يارانه‌ها اجرا شود، بايد برای توليد و اشتغال کشور فکر اساسی بشود، چرا که هم واحدهای توليدی موجود کشور نياز به احيا دارند و هم می‌بايست سرمايه‌گذاری گسترده‌ای در بخش‌های جديد صورت گيرد.

آيت الله هاشمی رفسنجانی افزود: اگر به سازمان‌های مستقل مردمی اجازه فعاليت بيشتری داده شود، آنان با ابتکار و سرمايه خود به ايجاد اشتغال و توليد کشور کمک شايانی خواهند کرد.

در ابتدای اين ديدار محمد تميزکار، دبير مؤسسه انديشه سبز جوان با اشاره به وضعيت اقتصادی، فرهنگی و سياسی جامعه، معضلات و مشکلات جوانان را فهرست‌وار برشمرد.

همچنين سوری ديگر فعال سازمان‌های مردم نهاد با اشاره به اهميت فعاليت اين سازمانها برای گسترش جامعه مدنی گفت: متأسفانه در چند سال گذشته به شدت از فعاليت سازمان‌های مردمی جلوگيری شده و پروانه فعاليت بسياری از آنان تمديد نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016