شنبه 23 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آژانس جهانی انرژی: ذخيره ۱۵ تا ۲۵ درصد نفت ايران در نفتکش ها

راديو فردا ـ آژانس جهانی انرژی می گوید، صادرات نفت ايران طی ماه گذشته، آوريل، به ميزان قابل توجهی کاهش يافته است و اين کاهش در سه ماهه دوم سال جاری ميلادی می تواند تا ۱ ميليون بشکه در روز برسد.

به گزارش وال استريت ژورنال از آژانس جهانی انرژی، ايران در ماه گذشته روزانه تا ۳,۳۰۰ ميليون بشکه نفت توليد کرده است، اما ۱۵ تا ۲۵ درصد آن را نتوانسته به فروش برسد و در نفتکشها ذخيره شده است.

بنابر اين گزارش، انتظار می رود که در سه ماهه دوم سال جاری ميلادی کشورهای بيشتری واردات نفت ايران را کاهش دهند و در راس آنها اتحاديه اروپا قرار دارد که ۲۳ ژانويه طی قطعنامه ای که به تصويب وزاری خارجه اين اتحاديه رسيد، قرار است از اول ماه ژوئيه واردات نفت ايران را قطع کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا بر گزارش اين سازمان معتبر بين المللی، کاهش صادرات نفت ايران ممکن است روزانه تا يک ميليون بشکه نيز برسد.

ديويد فيف، رئيس بخش بازارهای نفت آژانس جهانی انرژی، گفته است که ذخيره نفت ايران در تانکرها ممکن است تا چند ماه اينده ادامه پيدا کند و بعد از پر شدن نفتکشها، احتمالا ايران مجبور خواهد شد که درب برخی از چاههای نفتی اش را ببندد.

بنا بر تازه ترين آماری که روز جمعه درباره وضعيت بازار نفت در سايت رسمی آژانس جهانی انرژی قرار داده شده است، کشورهای توليد کننده نفت در جهان طی ماه آوريل توليد نفت خود را تا ۶۰۰ هزار بشکه در روز افزايش داده اند و هم اکنون روزانه ۹۱ ميليون بشکه نفت در جهان توليد می شود که ۳,۹ ميليون بشکه بيشتر از آمار سال گذشته ميلادی است.

بنابر اين گزارش، کشورهای عضو اوپک طی ماه گذشته، توليد نفت خود را تا ۴۱۰ هزار بشکه در روز افزايش داده و در مجموع ۱۲ عضو اوپک طی ماه آوريل روزانه ۳۱,۸۵۰ ميليون بشکه نفت توليد کرده اند.

وال استريت ژورنال در ادامه همچنين با استناد به يک منبع کشتيرانی می نويسد که صادرات نفت ايران در ماههای اخيرا به شدت کاهش يافته و در ماه آوريل اين رقم در مقايسه با ماههای گذشته ۶۰۰ هزار بشکه کاهش يافته و به رقم يک ميليون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسيده است.

يک مقام نفتی ايران در گفتگو با وال استريت ژورنال گزارش آژانس جهانی انرژی از کاهش صادرات نفت ايران را رد کرده است، اما مقام ديگر ايرانی تاييد کرده است که حجم ذخيره نفت ايران در نفتکشها در فاصله ماههای مارس و اواخر آوريل دو برابر شده و به رقم ۲۴ ميليون بشکه رسيده است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت نيز روز پنجشنبه بر اساس منابع کارشناسی خود، در گزارش ماهانه اين سازمان از کاهش ۹ درصدی توليد نفت ايران از اول سال جاری ميلادی خبر داد.

بر اساس اين گزارش، توليد نفت ايران در ماه آوريل به ۳,۱۹۶ ميليون بشکه در روز رسيده است، در حالی که ماه قبل آن، مارس، توليد نفت ايران ۳,۳۳۰ ميليون و توليد نفت ايران در پايان سال گذشته ميلادی روزانه ۳,۵۶۳ ميليون بشکه بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016