دوشنبه 25 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جليلی، دبير شورای عالی امنيت: مقام های غربی دست از راهبرد فشار و ادعاهای نادرست بردارند


خبرگزاری فارس: دبير شورايعالی امنيت ملی در ديدار با نخست وزير اسبق فرانسه هشدار داد: زمان برای راهبرد فشار به پايان رسيده است.مقام‌های غربی دقت کنند برخی اظهارات غير سازنده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از دبيرخانه شورايعالی امنيت ملی، "ميشل روکار" نخست وزير اسبق فرانسه عصر امروز با سعيد جليلی نماينده مقام معظم رهبری و دبير شورايعالی امنيت ملی ديدار و گفت‌وگو کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين ديدار جليلی با اشاره به رويکرد منطقی جمهوری اسلامی ايران مبنی بر گفت‌وگو -همکاری تصريح کرد: زمان برای راهبرد فشار به پايان رسيده است.

دبير شورايعالی امنيت ملی با اشاره به برخی اظهارنظرهای غير منطقی بعضی مقام‌های غربی و طرح برخی ادعاهای واهی از سوی آنها که بارها نادرستی آن از سوی آژانس بين‌المللی انرژی اتمی مورد تاکيد قرار گرفته است، به مسئولان غربی هشدار داد: مقام‌های غربی دقت کنند برخی اظهارات غير سازنده است.

وی تاکيد کرد که هرگونه اشتباه محاسباتی غرب مانع موفقيت گفت‌وگوها خواهد بود. جليلی گفت: در بغداد منتظر اقدام برای جلب اعتماد ملت ايران هستيم.

ميشل روکار نخست وزير اسبق فرانسه نيز در اين ديدار با اشاره به نتيجه انتخابات رياست جمهوری فرانسه اظهار داشت: مردم در اروپا و فرانسه نسبت به مديريت بحران مالی در ۵ سال گذشته راضی نيستند.

وی با اشاره به عمق معضلات اقتصادی و مالی در غرب تصريح کرد‌: رای مردم فرانسه به تغيير، به معنای حل بحران اقتصادی در فرانسه نيست بلکه مشکل اصلی اين است که امروزه نظام سرمايه‌داری گرفتار بحران‌های داخلی است.

روکار با اشاره به افزايش ميزان فقيران در کشورهای اروپايی تصريح کرد: مشکل اساسی اين است که هدف اصلی نظام سرمايه‌داری تامين منافع ثروتمندان است و اين امر چشم‌انداز بهبود اوضاع را تيره و تار می‌کند.

نخست وزير اسبق فرانسه با اشاره به اين که مذاکرات استانبول يک گام مثبت به پيش بود ابراز اميدواری کرد: گفتگوهای بغداد در راستای تفاهم‌‌های حاصل شده در استانبول انجام شود تا شاهد خوشنودی و درک متقابل همه طرف‌ها باشيم. وی اين موفقيت را به نفع همه از جمله فرانسه دانست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016