چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چهار روز تا آزادی مهديه گلرو پس از پايان محکوميت ۳۰ ماهه


بامدادخبر ـ مهديه گلرو، فعال دانشجويی زندانی در بند زنان زندان اوين تا چهار روز ديگر آزاد می‌شود.

درحالی‌که در روزهای گذشته شايعاتی مبنی بر آزادی قريب‌الوقوع اين عضو شورای دفاع از حق تحصيل منتشر شده است، تصويری از برگه‌ی «اعلام وضعيت» وی در اختيار “بامدادخبر” قرار گرفته که در مقابل تاريخ پايان محکوميت و درنتيجه آزادی او روز ۳۰ ارديبهشت‌ماه ۱۳۹۱ درج شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اين اساس مهديه گلرو که روز ۱۱ آذر ماه ۱۳۸۸ با هجوم ماموران امنيتی به منزلش به همراه وحيد لعلی‌پور همسرش بازداشت شده بود، پس از پايان مجموع محکوميت دو و نيم ساله‌ تا چهار روز ديگر آزاد خواهد شد.

اين دانشجوی محروم از تحصيل که در پرونده تحصيلی‌اش ٨ ترم تعليق از تحصيل با احتساب سنوات درج گرديده، پس از چند ماه بازداشت انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوين، ابتدا در فروردين ماه ۱۳۸۹ به اتهام «فعاليت تبليغی عليه نظام و تجمع و تبانی به قصد بر هم زدن امنيت ملی» از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به دو سال و چهار ماه حبس تعزيری محکوم شد. اين حکم در مرداد ۱۳٨٩، از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجديدنظر استان تهران به دو سال کاهش يافت.

وی بار ديگر به دليل پيامی که در ۱۶ آذر ۱۳٨٩ از داخل زندان منتشر کرد، از سوی مقيسه قاضی شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب به ۶ ماه حبس بيشتر محکوم شد که اين حکم نيز در دادگاه تجديدنظر تاييد گرديد.

مهديه گلرو در دوران بازداشتش در چندين مورد در اعتراض به «رفتارهای غيرقانونی» مسوولان امنيتی و قضايی از جمله محروميت از ملاقات حضوری و کابينی به همراه بهاره هدايت ديگر فعال دانشجويی زندانی دست به اعتصاب غذا زد.

آزادی مهديه گلرو در حالی صورت می‌گيرد که همسر وی، وحيد لعلی‌پور از شهريورماه ۱۳۹۰ جهت تحمل محکوميت يک ساله‌اش در بازداشت به سر می‌برد که با احتساب سه ماه بازداشت موقت قبلی‌اش در سال ۱۳۸۹، انتظار می‌رود وی نيز حداکثر تا روز ۷ خرداد آزاد شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016