چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام رضا پهلوی در محکوميت صدور حکم قتل شاهين نجفی

صدور حکم قتل شاهين نجفی، هنرمند جوان کشورمان را شديدا محکوم می نمايم و از جامعه بين الملل و تمامی آزاديخواهان جهان می خواهم در برابر اين رفتار وحشيانه و قرون وسطايی حکومت اسلامی ساکت ننشيند و آنرا قاطعانه محکوم نمايند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


استبداد مذهبی حاکم بر ايران در طی سی و سه سال گذشته، با نهادينه کردن خشونت در تمام سطوح جامعه و تخريب کليه ساختار های اجتماعی و فرهنگی، خشونت هدفمندی را بر عليه مردم کشورمان، بويژه جوانان، اين سرمايه های ملی، سازماندهی کرده است. جمهوری اسلامی با استفاده ابزاری از دين و ترويج خرافه ها و تعصبات مذهبی از يکسو، و سرکوب حقوق و آزادی های بديهی و اوليه مردم کشورمان، همچون آزادی انديشه و آزادی بيان از سويی ديگر، بانی اصلی فلاکت و بدبختی کشور عزيزمان بوده و همچنين دلزدگی و خستگی را نسبت به اعتقادات دينی در ميان جوانان ايرانی به وجود آورده است.

عملکرد اين حکومت دينی، مبتنی بر آپارتايد مذهبی است که حاصلی جز بی اعتباری دين و روحانيون در نزد مردم ايران نداشته است. حکومتی که خود را نماينده خدا بر زمين می نامد، بر ديندار و غير ديندار اين سرزمين ظلم روا داشته و حقوق بنيادی انسانی، حتی در ميان روحانيون را نقض کرده است.

جوانان ايرانی، نابسامانی های جامعه و نارضايتی های خود را همانند همه جوانان دنيا، در کاريکاتور، شعر و نوشتار به تصوير کشانده و فرياد اعتراض خود را در قالب ترانه متبلور می کنند. ولی رژيم حاکم، بدون توجه به فريادهای اعتراضی جوانان نسبت به اوضاع کنونی کشورمان، در واکنش هايی غير انسانی و غير مدنی، با نقض سيستماتيک آزادی انديشه و بيان، به تهديد و تکفير جوانان کشورمان می پردازد. صدور حکم شلاق و قتل به جرم بيان انديشه، در دنيای امروز، نمـادی از توحش قـرون وسطايی است و حکومت اســلامی بايد بدانـد که جوانـان انديشمنـد و شجاع ایـرانی را نمی توان با اين ترفندها به طرف خود سانسوری و سکوت سوق داد.

هم ميهنان عزيزم،
تجربه سياه اين حکومت دينی بر همگان ثابت نموده است که اصل اساسی برای دستيابی به يک حاکميت دموکراتيک در کشورمان ايران، جدايی نهاد دين از نهاد حکومت می باشد. هر روز که از عمر اين رژيم می گذرد ماهيت ضد دين و غير انسانی آن بيش از پيش آشکار می گردد. برهمه ماست که با هوشياری نسبت به اين فريب کاری ها و با روشنگری، مرز بين دينداری و دين بازی را مشخص نماييم تا دغلکارانی که پشت نام حمايت از دين سنگر گرفته اند را خلع سلاح سازيم. تنها در سايه يک حکومت مبتنی بر جدايی دين از حکومت است که آزادی و احترام پيروان همه اديان، همه باورها، همه دگرانديشان و حتی روحانيون حفظ خواهد شد.

مبارزه ما برای رسيدن به آزادی انديشيدن و احترام به حقوق ديگری هرچند سخت و دشوار است، اما اطمينان دارم که در آينده ايی نزديک پيروز خواهد شد. تمام تلاش و کوشش خود را مانند هميشه بکار خواهم بست تا فرياد آزاديخواهی و حق طلبی مردم کشورم را به گوش جهانيان برسانم.

خداوند نگهدار ايران باد
رضا پهلوی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016