پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه پنج فعال با سابقه ملی - مذهبی به رهبر جمهوری اسلامی: برای جلوگيری از تهديد امنيت ملی، زندانيان سياسی را آزاد کنيد

سايت ملی مذهبی ـ احمد صدر حاج سيدجوادی، حسين شاه حسينی، اعظم طالقانی، محمد بسته‌نگار و نظام‌الدين قهاری شخصيت های مطرح و با سابقه جريان ملی-مذهبی در نامه‌ای خطاب به آقای علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، ضمن اعتراض به برخوردهای تحديدکننده‌ حاکميت عليه فعالان سياسی، فرهنگی، دانشجويی، کارگری ، رسانه‌ای و حوادثی که منجر به شهادت هاله سحابی و هدی صابر شد از بازداشت فعالان فرهنگی و سياسی از جمله آقايان محمد توسلی،، سعيد مدنی، مسعود پدرام ، عليرضا رجايی انتقاد کردند. در اين نامه که در اختيار سايت ملی-مذهبی قرار گرفته است ضمن اشاره به وضعيت وخيم جسمی نرگس محمدی نايب رئيس کانون مدافعان حقوق بشر و دلتنگی های دو فرزند خردسالش از رهبر جمهوری اسلامی خواسته شده در راستای حفظ حقوق شهروندی و مقابله با تهديد امنيت ملی دستور آزادی زندانی های سياسی به ويژه زندانی های بيمار را صادر کند.

متن کامل اين نامه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مقام محترم رهبری حضرت آيت‌الله خامنه‌ای

با سلام و احترام

ما امضاءکنندگان زير که در دوران استبداد شاهنشاهی همراه با جنابعالی در صف مبارزه با ديکتاتوری با اعتقاد به استقرار عدالت،آزادی و حکومت قانون بوده‌ايم و هنوز هم بر آن اعتقادات هستيم لازم دانستيم که در شرايط خطير کنونی که امنيت ملی و مصالح کشور به شدت تهديد می‌شود مواردی را به اطلاع جنابعالی برسانيم:

۱- در چند سال گذشته برخوردهای تحديدکننده‌ای به فعالان حوزه سياست، فرهنگی، دانشجويی، کارگری، رسانه‌ای و… شده و در يکسال گذشته نيز تشديد گرديده است. بطوری که در مراسم تشييع جنازه شادروان مهندس سحابی، منجر به شهادت دختر ايشان، هاله سحابی و متعاقب آن آقای هدی صابر در زندان گرديد.

۲- بازداشت فعالان فرهنگی ، سياسی و… ازجمله آقايان محمد توسلی،، سعيد مدنی، مسعود پدرام ، عليرضا رجايی و بسياری از شخصيت‌ها

۳- اخيراً بازداشت مجدد خانم نرگس محمدی، فعال حقوق بشر، که در بازداشت وی در سال گذشته، منجر به بيماری فلج عضلانی وی شد ما را به شدت نگران کرده است. خبرهای موثق در ملاقات با وی حاکی از اين است که وی مجدداً دچار فلج عضلانی شده و در بهداری زندان اوين بستری و در شرايط بحرانی بسر می‌برد. دو فرزند خردسال او در غيبت پدر که عليرغم فعاليت‌های مسالمت‌آميز قانون سياسی، ۱۴ سال زندان جمهوری اسلامی را تحمل کرده و هم‌اکنون از روی اجبار درخارج از کشور به سر می‌برد و هيچوقت از قانون‌گرايی و اصلاح‌طلبی عدول نکرده است. در شرايط خاص کودکانه خود بسر می‌برند.

درخواست دستور مستقيم جنابعالی برای استخلاص و آزادی کليه شخصيت‌های زندانی به‌ويژه افراد بيمار باتوجه به مصالح کشور و جلوگيری از تهديد امنيت ملی و رعايت حقوق بشر و حقوق شهروندی آنها را داريم.

۲۷ اردی‌بهشت ۱۳۹۱
احمد صدر حاج سيدجوادی، حسين شاه حسينی، اعظم طالقانی، محمد بسته‌نگار، نظام‌الدين قهاری


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016