یکشنبه 31 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

باراک اوباما: به مذاکرات دیپلماتیک در کنار تحریم‌ها متعهدیم

بی بی سی: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در نشست امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ( ۱۹ مه) رهبران گروه هشت گفت که رهبران این کشورها نسبت به ادامه روند تحریم‌ها و اعمال فشارها به همراه انجام مذاکرات دیپلماتیک با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور، متعهد هستند.

آقای اوباما در این نشست که در کمپ دیوید در جریان است به خبرنگاران گفت :" ما امیدواریم که بتوانیم این مساله را با روشی صلح آمیز و با احترام به استقلال و حفظ حقوق ایران در جامعه بین الملل حل کنیم."

رئیس جمهوری آمریکا ضمن ابراز "امیدواری" نسبت به مذاکرات بغداد گفت که تمامی رهبران جهان قبول دارند که ایران حق دارد که از برنامه هسته‌ای صلح آمیز برخوردار باشد، البته در صورتی که این کشور به قوانین بین المللی متعهد باشد.

قرار است دور دوم مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵ در سوم خرداد ماه در بغداد پایتخت عراق برگزار شود.

یک مقام آمریکایی روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه ( ۱۸ مه) گفت که رهبران گروه هشت، موافقت کردند که ایران باید نسبت به اهداف برنامه هسته ای خود، سیاستی افشاگرانه در پیش گیرد.

آمریکا می گوید که این کشور نسبت به اعمال راه حلی صلح آمیز برای بحران هسته ایران پایبند است ، اما در عین حال هشدار می‌دهد که تمامی گزینه ها از جمله اقدام نظامی احتمالی علیه ایران هم مورد نظر قرار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بحران یورو

آقای اوباما همچنین درباره بحران در منطقه یورو گفت که آمریکا با کشورهای اروپایی بر روی راه حلی که بتواند بین رشد و کاهش بدهی‌ها توازنی ایجاد کند، کار خواهد کرد.

این تصمیم درحالی اعلام شده که رهبران جهان در تلاشند تا مانع از آن شوند که بحران منطقه یورو به بی ثباتی اقتصاد جهان منجر شود.

آمریکا و سایر قدرت های مهم اقتصادی در تلاش هستند تا با اتخاذ سیاست هایی، ثبات را در بازارهای مالی که به دنبال مشکلات بانکی در اسپانیا دچار نوساناتی شده ، برقرار کنند.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا هم در این نشست بر ضرورت اتخاذ سیاستی فوری برای مقابله با بحران بدهی ها در منطقه یورو تاکید کرد.

خبرنگار بی بی سی در کمپ دیوید می گوید آقای اوباما امیدوار است که فضای آرام و غیر رسمی نشست سران گروه هشت بتواند دستیابی به توافقی سازنده تر را امکان پذیر کند.

قرار است در جریان این نشست در مورد موضوعاتی دیگر از جمله پدیده تغییرات آب وهوایی، امنیت غذایی، خاورمیانه و افغانستان بحث و مذاکره شود.

سران کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه، بریتانیا، ژاپن، روسیه، ایتالیا و کانادا در نشست کمپ دیوید حضور دارند.

مقامات رسمی اعلام کرده‌اند که رهبران حاضر در کمپ دیوید در گفت‌وگوهایی که در یک مهمانی شام در جمعه شب انجام شد، بر سر موضوعاتی همچون بلندپروازی‌های هسته‌ای کره شمالی و ایران اتفاق نظر داشته‌اند.

گزارش شده است که با پایان نشست گروه هشت در روز شنبه اغلب سران حاضر در این نشست به شیکاگو سفر خواهند کرد تا در اجلاس ناتو در روزهای یکشنبه و دوشنبه شرکت کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016