دوشنبه 1 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: می‌توان بيکاری را در کمتر از دو سال ريشه‌کن کرد

- دولت نهم و دهم هيچ‌وقت در کار مجلس شورای اسلامی دخالت نکردند
- می‌‌توان فقر را به طور کامل از کشور ريشه‌کن کرد
- به عنوان يک خادم شخصاً نامه‌های مردمی را دريافت کرده، می‌خوانم و دستور می‌دهم


خبرگزاری کار ايران (ايلنا) ـ رييس جمهور گفت:انتظار مردم از دولت و مجلس اين است تا در راستای پبشرفت ايران اسلامی، کارهای انقلابی انجام دهند.

به گزارش ايلنا به نقل از پايگاه اطلاع رسانی رياست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد عصر امروز در جمع منتخبان مجلس نهم در محل مجلس قديم شرايط بين‌المللی، تعامل مجلس و دولت، موضوع اقتصاد، اشتغال، توليد،‌کشاورزی و صنعت را از مسايل مهم کشور ذکر کرد و گفت: اگر مجلس و دولت و همه مسئولان دست به دست هم دهند، می‌توانند کارهای بزرگ و اقدامات موثری انجام دهند.

رييس‌جمهور با اشاره به ظرفيت و امکانات موجود در کشور خاطر نشان کرد: همه امکانات در ايران وجود دارد و می‌توان با استفاده از اين امکانات و استعدادها به قله رفيع پيشرفت و تعالی دست يافت و ملت ايران اين ظرفيت رشد و پيشرفت را داراست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی‌نژاد با تاکيد بر اينکه می‌توان بيکاری را ظرف کمتر از ۲ سال در کشور ريشه‌کن کرد، گفت: بايد تک تک روستاها و شهرهای کشور را آباد کرد و اين نيازمند همدلی، هماهنگی، همراهی و کار است.

رييس‌جمهور با تاکيد بر اينکه نبايد ايران را با کشورهای منطقه و حتی برخی کشورهای اروپايی مقايسه کرد، افزود: ايران در شرايطی قرار دارد که از نظر اقتصادی قابل مقايسه با کشورهای بزرگ دنيا است و مقايسه کردن ايران با کشورهای منطقه و حتی برخی از کشورهای اروپايی درست نيست. چرا که آنها در حد ايران نيستند.

احمدی‌نژاد تاکيد کرد: می‌توان با عزم جدی، همت، همدلی، کار و تلاش همه مسئولان و مردم فقر را به طور کامل از کشور ريشه‌کن کرد.

رييس‌جمهور خطاب به منتخبان مجلس نهم افزود: بالاترين و بهترين پشتيبان مجلس دولت است، دولت با همه بدنه کارشناسی و قدرت اجرايی حامی مجلس شورای اسلامی است دولتی که رييس‌جمهورش به عنوان يک خادم شخصاً نامه‌های مردمی را دريافت می‌کند، می‌خواند و دستور می‌دهد.

احمدی‌نژاد با بيان اينکه مشکلات کلان اقتصادی از جمله کشاورزی و صنعتی به همان اندازه حائز اهميت است که مشکلات يک ايرانی اهميت دارد ، گفت: می‌شود همه اينها را انجام داد شبکه و اطلاعات کارشناسی دولت که پشتوانه نظام است حامی مجلس است.

رييس‌جمهور به اهميت قانون‌گذاری در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر بناست عدالت و ارزش‌های الهی در کشور اجرا شود در مرحله اول بايد به قانونگذاری، بعد به‌قضاوت و در نهايت در اجرا درست عمل کرد. قانونگذاری مساله بسيار مهم و پايه کار در کشور است و به فرموده امام راحل قانون اساسی ميثاق ملی و ميراث گرانقدر ملت ماست.

رييس‌جمهور در ادامه سخنان خود با بيان اينکه دولت به معنای واقعی دولت، هيچ‌وقت در کار مجلس شورای اسلامی دخالت نخواهد کرد، گفت: دولت نهم و دهم هيچ‌وقت در کار مجلس شورای اسلامی دخالت نکردند و کار مجلس از جمله انتخاب کميسيون‌ها‌، هيات رئيسه کميسيون‌ها و هيات رييسه مجلس به خود نمايندگان مرتبط می‌شود.

احمدی‌نژاد در بخش ديگری از سخنان خود با تاکيد بر اينکه همه ما يک ماموريت داريم و آن رساندن ماموريت الهی به سرانجام خود است، گفت: انقلاب اسلامی ادامه و دنباله راه انقلاب پيامبر اسلام(ص) است و هدف انقلاب رساندن بشريت به اهداف خلقت و موعود می‌باشد.

احمدی‌نژاد با تأکيد بر اينکه پست و مقام فاقد هرگونه ارزش است، گفت: ما بايد پيگير آرمان‌های بزرگ و زمينه‌ساز حکومت جهانی باشيم چرا که دنيا نيازمند يک نظم و انديشه جديد است.

رييس‌جمهور با طرح اين سوال که رمز موفقيت در انجام اين ماموريت بزرگ چيست و معيار حرکت در اين مسير کدام است؟، گفت: معيار خودمان هستيم چرا انقلاب شد تا انسان‌ها به کمال و تعالی برسند از اين‌رو هيچ‌کس بيشتر از انسان شايسته رسيدن به کمال و سعادت نيست.

احمدی‌نژاد با تاکيد بر اينکه زمينه رشد معنوی انسان‌ها بايد فراهم گردد، افزود: بزرگترين خسارت يک انسان آن زمانی است که يک فرصت تعالی و کمال در اختيارش باشد و از آن استفاده نکند از اين‌رو بايد دست به دست هم دهيم و شرايط اعتلای انسان را فراهم نماييم و لازمه آن حرکت و رشد خودمان است.

رييس‌جمهور تاکيد کرد: اگر انسان از نظر معنوی و آرمانی رشد نکند، هرگز نمی‌تواند جامعه را به رشد و تعالی برساند افراد بايد مرتب ميزان اعمال خود را بسنجند و بدانند آنچه را که باعث اعتلا و رشد آنها می‌شود، همان معيارها به رشد و پيشرفت جامعه منجر خواهد شد.

احمدی‌نژاد تاکيد کرد: ائمه و پيامبران همه وجودشان برای خدمت به ملت بود و امام (ره) نيز با همين نگاه دل همه مردم را متحول می کرد از اين رو ما نيز بايد مراقب باشيم تا اين پست و جايگاه موجب ضرر و زيان ما نشود.

رييس‌جمهور منتخبان مجلس نهم را افرادی مومن، انقلابی و دلسوز نظام دانست و گفت: انتظار مردم از دولت و مجلس اين است تا کارهای انقلابی در راستای پبشرفت ايران اسلامی انجام دهند.

احمدی‌نژاد افزود: بايد تعصب حق، انقلاب، خدا، پيامبر اسلام(ص)، امام عصر(عج) و ولايت را داشته باشيم و طوری رفتار کنيم که در عمل نماينده کرامت و عظمت ملت خود باشيم چرا که ملت از همه چيزش برای اين انقلاب گذشته است.

رييس‌جمهور به منتخبان مجلس نهم توصيه کرد که هر کجا بی‌عدالتی ديدند مقابل آن بايستند چرا که مسئولان تعهد دارند تا اينگونه عمل کنند و همه مسئولان بايد در مدار عدالت، پاکی، انصاف و خدا و پيامبر اسلام(ص) رفتار کنند.

احمدی‌نژاد ضرورت تعامل دولت و مجلس را يادآور شد و گفت: فاصله‌ای بين مجلس و دولت وجود ندارد و برخلاف دولت‌های گذشته نمايندگان در بسياری از جلسات دولت شرکت کرده و تصميمات مشترکی گرفته می‌شود.

در ابتدای اين ديدار محمدرضا رحيمی معاون اول رييس‌جمهور، محمدرضا ميرتاج‌الدين معاون پارلمانی رييس‌جمهور، سيدشمس‌الدين حسينی وزير اقتصاد و دارايی، حجت‌الاسلام حيدر مصلحی وزير اطلاعات و مهدی غضنفری وزير بازرگانی به نمايندگی از هيات وزيران در سخنانی ضمن تاکيد بر ضرورت همکاری و تعامل ميان مجلس و دولت به تشريح مهم‌ترين برنامه‌های اقتصادی و سياسی دولت پرداختند.

همچنين سه منتخب مجلس نهم نيز در اين جلسه به نمايندگی از منتخبان به بيان ديدگاه‌های خود در خصوص همکاری هر چه بيشتر بين قوه مجريه و مقننه پرداختند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016